Page 21 - Barbara Japelj Pavešić. 2020. Nacionalna študija zaznave nasilja nad učitelji in ravnatelji: zagotavljanje varnega in vzpodbudnega učnega okolja. Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 16
P. 21
pis nacionalne raziskave o nasilju 21
nad učitelji

Razlogi za izvedbo študije

Glavni cilj raziskave o nasilju nad učitelji in ravnatelji v slovenskih šolah je bil
ugotoviti zaznavanje obsega nasilja, ki ga učitelji doživljajo v šoli pri svojem
delu, s strani učencev in dijakov ter odraslih oseb, ki so povezane z učiteljevo
zaposlitvijo. Razlogov za izvedbo raziskave v letu 2018 je bilo več.

Spomladi 2018 se je izvajala Mednarodna raziskava o poučevanju in uče-
nju, TALIS, ki je med drugim zbirala informacije o varnosti šolskega okolja v po-
pulacijah učiteljev in ravnateljev tretjega triletja osnovne šole in učiteljev ter
ravnateljev srednje šole v okoli 40 državah sveta in tudi v Sloveniji. Mednaro-
dni zajem podatkov je predvideval merjenje učiteljeve izpostavljenosti stre-
su in pritiskom šolskega okolja ter zadovoljstva z zaposlitvijo in delovnim oko-
ljem, vendar se ni podrobneje posvetil razlogom za nezadovoljstvo z delom in
stresu zaradi nasilja nad učitelji. Dopolnitev podatkov raziskave TALIS z dodat-
no zbranimi nacionalnimi pojasnili učiteljev o doživljanju nasilja nad njimi sa-
mimi je bila zato naravna raziskovalna priložnost za povečanje pojasnjevalne
moči raziskave TALIS.

Drugi razlog je bila potreba po širših podatkih o nasilju v šolskem okolju v
okviru nacionalne pobude za zagotavljanje varnega in spodbudnega učnega
okolja, ki pozorno spremlja stanje in razvija strategije za ogibanje in odpravlja-
nje slabih praks ter širjenje dobrih zgledov s posebno pozornostjo na prepre-
čevanju nasilja v šolskem okolju v vseh oblikah pojavljanja.

Tretji razlog je bila zaznana večja količina poročil o pojavih nasilja in težav
pri reševanju problematičnih situacij Sindikat vzgoje, izobraževanja, znanosti
in kulture Slovenije (SVIZ) s strani učiteljev v zadnjih letih, še posebej z osnov-
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26