Page 159 - Eva Klemenčič Mirazchiyski, Plamen V. Mirazchiyski. 2020. Bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave bralne pismenosti (IEA PIRLS 2016 in ePIRLS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 15
P. 159
avtorjih 159

Eva Klemenčič

Dr. Eva Klemenčič je višja znanstvena sodelavka, na Pedagoškem inštitutu vod-
ja Centra za uporabno epistemologijo. Center v okviru Pedagoškega inštitu-
ta ob delu na nacionalnih raziskavah koordinira vse mednarodne raziskave
znanja (na populaciji učencev in dijakov), v katerih sodeluje Slovenija. Gre za
raziskavi organizacij OECD in IEA. Ena od mednarodnih raziskav je tudi Med-
narodna raziskava bralne pismenosti (IEA Progress in International Reading Li-
teracy Study – PIRLS). V pričujoči monografiji opisujemo rezultate te raziskave,
in sicer cikla iz leta 2016.
Eva Klemenčič je tudi predstavnica Slovenije v Generalni skupščini IEA ter iz-
voljena delegatka v IEA Standing Committee, nacionalna raziskovalna koor-
dinatorica treh raziskav IEA (Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in iz-
obraževanja – ICCS, cikla 2016 in 2022; Mednarodne raziskave računalniške in
informacijske pismenosti – ICILS, cikel 2013, ter Mednarodne raziskave bralne
pismenosti – PIRLS 2021). Prav tako je ena od ustanoviteljic mednarodne raz-
iskovalne mreže, ki se ukvarja z raziskovanjem uporabe podatkov mednaro-
dnih raziskav znanja za nacionalno oblikovanje politik na področju edukacije.
Njena glavna raziskovalna področja so: mednarodne raziskave znanja, drža-
vljanska vzgoja, učbeniški teksti, didaktika sociologije, sociologija izobraževa-
nja, znanje.

Plamen V. Mirazchiyski

Dr. Plamen V. Mirazchiyski ima magisterij in doktorat znanosti iz socialne peda-
gogike ter diplomo iz predšolske vzgoje in osnovnošolskega izobraževanja. Bil
   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164