Page 149 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2019. Digitalna knjižnica, Dissertationes 37
P. 149
»Tako je videti feminist_ka«:
medijske reprezentacije feminizma
in feminizem v učnih načrtih
Valerija Vendramin
Izhodišče oziroma to, kar me v končni fazi zanima v pričujočem prispev-
ku, je dojemanje in razumevanje feminizma, na katerega v veliki meri vpli-
vajo medijske reprezentacije, ki nam sporočajo, kdo je feminist_ka ali kdo
velja za feminist_ko. Predvsem je to velikega pomena za razvoj odnosa do
feminizma pri otrocih in mladih. Za začetek in uvod v razpravo pa bi se
najprej posvetila naslovu.
Prvi del naslova prispevka je prevod angleškega gesla »This is what a fe-
minist looks like« z majic, ki jih v medijih vidimo na nekaterih ameriških in
angleških zvezdnikih in zvezdnicah.1 Na prvi pogled gre za duhovit način,
kako zbuditi zanimanje za feminizem (tudi) pri moških. Vendar pa je tudi
proizvodnja oblačil feministično vprašanje – in, kot se je izkazalo, so bile
te majice izdelane v kar najbolj izkoriščevalskih pogojih za tekstilne delav-
ke. Na delu torej vidimo »blagovni feminizem« (»commodity feminism«):
cilji in jezik feminizma so uporabljeni v oglaševanju z namenom čim večje
prodaje, torej za komercialne namene, hkrati pa so izpraznjeni (izvornega)
političnega pomena.2 Kot pravi Rosalind Gill (2007: 94), so nekatere spre-
membe v oglaševanju prav gotovo neposredna posledica feminizma ozi-
roma njegove izjemne kulturne moči. Ali to pomeni, da so medijih posta-
1 Da ne zaidem preveč, se bom omejila le na to majico, katere napis je del naslova tega
članka, obstajajo pa seveda še druge, ki so prav tako zbudile precej ogorčenja. Gl.
Hargrove, 2017.
2 Skupaj z vsaj minimalno refleksijo pogojev, v katerih ta oblačila nastajajo.
149
medijske reprezentacije feminizma
in feminizem v učnih načrtih
Valerija Vendramin
Izhodišče oziroma to, kar me v končni fazi zanima v pričujočem prispev-
ku, je dojemanje in razumevanje feminizma, na katerega v veliki meri vpli-
vajo medijske reprezentacije, ki nam sporočajo, kdo je feminist_ka ali kdo
velja za feminist_ko. Predvsem je to velikega pomena za razvoj odnosa do
feminizma pri otrocih in mladih. Za začetek in uvod v razpravo pa bi se
najprej posvetila naslovu.
Prvi del naslova prispevka je prevod angleškega gesla »This is what a fe-
minist looks like« z majic, ki jih v medijih vidimo na nekaterih ameriških in
angleških zvezdnikih in zvezdnicah.1 Na prvi pogled gre za duhovit način,
kako zbuditi zanimanje za feminizem (tudi) pri moških. Vendar pa je tudi
proizvodnja oblačil feministično vprašanje – in, kot se je izkazalo, so bile
te majice izdelane v kar najbolj izkoriščevalskih pogojih za tekstilne delav-
ke. Na delu torej vidimo »blagovni feminizem« (»commodity feminism«):
cilji in jezik feminizma so uporabljeni v oglaševanju z namenom čim večje
prodaje, torej za komercialne namene, hkrati pa so izpraznjeni (izvornega)
političnega pomena.2 Kot pravi Rosalind Gill (2007: 94), so nekatere spre-
membe v oglaševanju prav gotovo neposredna posledica feminizma ozi-
roma njegove izjemne kulturne moči. Ali to pomeni, da so medijih posta-
1 Da ne zaidem preveč, se bom omejila le na to majico, katere napis je del naslova tega
članka, obstajajo pa seveda še druge, ki so prav tako zbudile precej ogorčenja. Gl.
Hargrove, 2017.
2 Skupaj z vsaj minimalno refleksijo pogojev, v katerih ta oblačila nastajajo.
149