Page 105 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2019. Digitalna knjižnica, Dissertationes 37
P. 105
učinki erasmus+ strokovnih usposabljanj v tujini na učitelje
Podatke smo s pomočjo kvantitativnih (statistični program SPSS) in
kvalitativnih analiz statistično obdelali v skladu z nameni in predvidevanji
analize. S pomočjo t-testa za neodvisne vzorce smo preverili, ali obstajajo
statistično pomembne razlike med dvema neodvisnima skupinama.
Rezultati
Ciljna skupina analize so bili učitelji, ki poučujejo v osnovnih in srednjih
šolah, ter vzgojitelji v vrtcih in drugih zavodih, ki so upravičeni do sodelo-
vanja v programu Erasmus+ in so v okviru projektov Mobilnost šolskega
osebja odšli v tujino.
Najprej nas je zanimalo, ali udeleženci mobilnosti povezujejo izvede-
no mobilnost z razvojno strategijo organizacije (npr. letni delovni načrt in/
ali razvojni načrt šole). Ugotavljamo, da v več kot 80 % udeleženci poročajo,
da je njihova mobilnost povezana z razvojno strategijo njihove organizaci-
je. Upoštevanje strategije omogoča razvoj organizacije, posledično pa vpli-
va na učinkovitost mobilnosti v smislu zavedanja in uporabe pridobljenih
znanj v šoli v prihodnje.
Nadalje smo se posvetili analizi rezultatov, vezanih na vsebinska vpra-
šanja o zaključeni mobilnosti, ki se osredotočajo na razvoj kompetenc,
osebni in strokovni razvoj ter učinke na organizacijo. Ključno vprašanje,
ki nas je vodilo pri raziskovanju, je bilo, ali se pri odgovorih udeležencev
različnih vrst aktivnosti pojavijo pomembne razlike v percepciji doživete-
ga in naučenega.
Tabela 5: Primerjava povprečij med odgovori udeležencev izobraževalnega obiska
in strukturiranega tečaja
Tip mobilnosti
Izobraževalni obisk Strukturirani tečaj
M N SD M N SD
S sodelovanjem Kulturna osveščenost 4,64 222 0,614 4,57 480 0,653
v programu in izražanje
Erasmus 4,56 179 0,671 4,57 408 0,627
+ sem razvil/a Medosebne in socialne
naslednje kompe- kompetence
tence
Čustvene spretnosti (npr.
izboljšanje samozavesti itd.) 4,50 222 0,678 4,41 480 0,745
Učenje učenja 4,22 222 0,859 4,27 480 0,810
Praktične spretnosti (npr.
načrtovanje in organizacija, 4,07 222 0,977 4,01 480 0,983
vodenje projektov ipd.)
105
Podatke smo s pomočjo kvantitativnih (statistični program SPSS) in
kvalitativnih analiz statistično obdelali v skladu z nameni in predvidevanji
analize. S pomočjo t-testa za neodvisne vzorce smo preverili, ali obstajajo
statistično pomembne razlike med dvema neodvisnima skupinama.
Rezultati
Ciljna skupina analize so bili učitelji, ki poučujejo v osnovnih in srednjih
šolah, ter vzgojitelji v vrtcih in drugih zavodih, ki so upravičeni do sodelo-
vanja v programu Erasmus+ in so v okviru projektov Mobilnost šolskega
osebja odšli v tujino.
Najprej nas je zanimalo, ali udeleženci mobilnosti povezujejo izvede-
no mobilnost z razvojno strategijo organizacije (npr. letni delovni načrt in/
ali razvojni načrt šole). Ugotavljamo, da v več kot 80 % udeleženci poročajo,
da je njihova mobilnost povezana z razvojno strategijo njihove organizaci-
je. Upoštevanje strategije omogoča razvoj organizacije, posledično pa vpli-
va na učinkovitost mobilnosti v smislu zavedanja in uporabe pridobljenih
znanj v šoli v prihodnje.
Nadalje smo se posvetili analizi rezultatov, vezanih na vsebinska vpra-
šanja o zaključeni mobilnosti, ki se osredotočajo na razvoj kompetenc,
osebni in strokovni razvoj ter učinke na organizacijo. Ključno vprašanje,
ki nas je vodilo pri raziskovanju, je bilo, ali se pri odgovorih udeležencev
različnih vrst aktivnosti pojavijo pomembne razlike v percepciji doživete-
ga in naučenega.
Tabela 5: Primerjava povprečij med odgovori udeležencev izobraževalnega obiska
in strukturiranega tečaja
Tip mobilnosti
Izobraževalni obisk Strukturirani tečaj
M N SD M N SD
S sodelovanjem Kulturna osveščenost 4,64 222 0,614 4,57 480 0,653
v programu in izražanje
Erasmus 4,56 179 0,671 4,57 408 0,627
+ sem razvil/a Medosebne in socialne
naslednje kompe- kompetence
tence
Čustvene spretnosti (npr.
izboljšanje samozavesti itd.) 4,50 222 0,678 4,41 480 0,745
Učenje učenja 4,22 222 0,859 4,27 480 0,810
Praktične spretnosti (npr.
načrtovanje in organizacija, 4,07 222 0,977 4,01 480 0,983
vodenje projektov ipd.)
105