Page 108 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2019. Digitalna knjižnica, Dissertationes 37
P. 108
ziskovanje v vzgoji in izobr aževanju

Tip mobilnosti

Izobraževalni obisk Strukturirani tečaj

M N SD M N SD

Privedlo je do novega/po- 3,87* 179 0,910 3,31 408 1,145
večanega sodelovanja s
partnerskimi organiza- 3,62 179 1,066 3,45 408 1,144
cijami 3,38 179 1,299 3,30 408 1,290
Vodilo bo do uvedbe spre- 3,27 179 1,110 3,16 408 1,146
memb v organizaciji /
upravljanju moje organiza-
cije pošiljateljice
Privedlo je do uvedbe novih
predmetov za poučevanje
Privedlo je do uvedbe spre-
memb v organizaciji /
upravljanju moje organiza-
cije pošiljateljice

Opomba: *Statistično pomembne razlike pri p < .05.

Iz Tabele 5 je razvidno, da primerjava med udeleženci, ki so sodelova-
li na strukturiranem tečaju, in tistimi, ki so odšli na izobraževalni obisk,
kaže, da slednji s sodelovanjem v programu Erasmus+ pridobijo več anali-
tičnih spretnosti in izboljšajo komunikacijo v maternem jeziku. Na podro-
čju osebnega in profesionalnega razvoja v večji meri poročajo o nadgradnji
svojega znanja glede sistemov šolskega izobraževanja v drugih državah, o
večjem zadovoljstvu s svojo zaposlitvijo, okrepljeni ali razširjeni strokov-
ni mreži, pridobljenih novih stikih in vzpostavitvi sodelovanja z akterji na
trgu dela. Primerjava pokaže tudi, da udeleženci, ki so odšli na izobraže-
valni obisk, poročajo v večji meri, da bo ta vodil do internacionalizacije
organizacije pošiljateljice in privedel do novega/povečanega sodelovanja s
partnerskimi organizacijami. Udeleženci, ki so sodelovali na strukturira-
nem tečaju, pa v večji meri poročajo o izboljšanju znanja tujega jezika in o
tem, da so tekom mobilnosti eksperimentirali in razvijali nove prakse uče-
nja ali metode poučevanja v primerjavi s tistimi, ki so odšli na izobraže-
valni obisk na delovnem mestu. Nastale razlike so statistično pomembne.

Razprava in interpretacija podatkov
Analiza rezultatov anketnega vprašalnika je pokazala, da udeležba na iz-
obraževalnem obisku vpliva bolj na profesionalni razvoj udeleženca, med-
tem ko sodelovanje na strukturiranem tečaju vpliva bolj na osebni razvoj.
Ugotovili smo, da se pri udeležencih izobraževalnega obiska pomembno
poveča zadovoljstvo na delovnem mestu, okrepi in razširi se profesional-

108
   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113