Page 109 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2019. Digitalna knjižnica, Dissertationes 37
P. 109
učinki erasmus+ strokovnih usposabljanj v tujini na učitelje

na mreža oziroma se ustvarijo novi stiki, pridobijo tudi novo znanje o me-
todah in oblikah dela ter o izobraževalnih sistemih v drugih državah. Ve-
lja izpostaviti, da so udeleženci izobraževalnega obiska poudarili večji vpliv
na organizacijo. Prav tako aktivnost pomembno vpliva na krepitev inter-
nacionalizacije na organizaciji in na sodelovanje z organizacijo gostiteljico.

Glede na to, da iz analize vprašalnikov na podlagi statistično po-
membnih razlik ni moč enoznačno zaključiti, da ima izobraževalni obisk
večji učinek na udeleženca v primerjavi s strukturiranimi tečaji, smo učin-
ke izobraževalnega obiska dodatno preverjali prek rednega poglobljenega
spremljanja projektov. Na podlagi izvedenih intervjujev lahko povzame-
mo, da so udeleženci izrecneje potrdili dodano vrednost izobraževalnega
obiska. Poleg spoznavanja novih metod in načinov poučevanja ter didak-
tičnih pristopov so kot osnovo sodelovanja v prihodnje izpostavili pred-
vsem možnost vzpostavljanja stikov s kolegi v tujini. Poročajo, da so se na
izobraževalnih obiskih lahko posvetili tudi klimi v razredu, delovanju uči-
teljskega zbora in ostalim odnosom na šoli, hkrati pa so bili lahko pozor-
ni na kulturne razlike in s tem povezane pristope k poučevanju. Izkušenej-
ši učitelji so izkoristili kakšno uro ali celo dan tudi za poučevanje. Slednje
še dodatno spodbuja refleksijo in razpravo ter krepi zaupanje s kolegi v tuji-
ni. Omenimo še, da učitelji, ki so odšli na izobraževalni obisk, ne poročajo
o negativnih izkušnjah z aktivnostjo, medtem ko od udeležencev struktu-
riranih tečajev slišimo tudi takšne povratne informacije. Pridobljeni rezul-
tati predstavljajo osnovo za spodbujanje učiteljev k izbiri izobraževalnega
obiska za njihovo aktivnost profesionalnega razvoja tudi v prihodnje.

Sklep
Če se osredotočimo na značilnosti kakovostnega profesionalnega razvo-
ja, ugotavljamo, da ima celostna priprava na mobilnost prav vse zamet-
ke uspešnega profesionalnega razvoja. Izobraževalni obisk kaže dodano
vrednost za udeleženca in organizacijo, predvsem z možnostjo spoznava-
nja metod in oblik dela v praksi, refleksije med učitelji, spoznavanja klime
v razredu, odnosa med učiteljem in učencem ter mreženja z učitelji. Kljub
predstavljenim ugotovitvam, da ima izobraževalni obisk pozitivne učinke
na posameznika in organizacijo, bi na podlagi pregleda literature (Archi-
bald et al, 2011; Caena, 2011) pričakovali, da ima izobraževalni obisk večjo
dodano vrednost na posameznika in organizacijo v primerjavi s struktu-
riranim tečajem. Eno izmed možnih interpretacij rezultatov naše analize
lahko najdemo v tem, da se pripravi na izobraževalni obisk nameni pre-

109
   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114