Page 110 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2019. Digitalna knjižnica, Dissertationes 37
P. 110
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju
malo pozornosti oz. ni izvedena v celoti, ali pa se strokovni delavci udeleži-
jo vnaprej pripravljenih izobraževalnih obiskov, ki pa niso nujno skladni s
potrebami posameznika, zato je učinek manjši. Neraziskana področja osta-
jajo tudi refleksija po izvedeni mobilnosti ter prepoznavanje in ozaveščanje
vseh učinkov izobraževalnega obiska na njihov osebni in profesionalni ra-
zvoj. V prihodnje je zato treba nadalje raziskati, kako so dejansko izpeljane
priprave na izobraževalni obisk, natančneje spremljati izvedene mobilnosti
ter ugotoviti, kateri so izzivi, ki udeležencem mobilnosti onemogočajo za-
znavanje dodanih vrednosti, ki jih predvidevamo.
Literatura
Archibald, S., J. G. Coggshall, A. Croft, in L. Goe. High-Quality Professional
Development for All Teachers: Effectively Allocating Resources. Washing-
ton, DC: National Comprehensive Center, 2011.
Ažman, Tatjana, Mihaela Zavašnik, Miha Lovšin, Lea Avguštin in Polona Pe-
ček. Vodenje kariere. Priročnik za ravnatelje. Ljubljana: Šola za ravnate-
lje, 2018.
Budnar, M. 1997. »Izobraževanje kot skupno usposabljanje pedagoških delav-
cev šole na profesionalnem in osebnostnem področju.« V Izobraževanje
učiteljev ob vstopu v tretje tisočletje, 106-116. Ljubljana: Univerza v Ljublja-
ni (Pedagoška fakulteta), Univerza v Ljubljani (Filozofska fakulteta), Uni-
verza v Mariboru (Pedagoška fakulteta), Ministrstvo za šolstvo in šport
Republike Slovenije.
Caena, F. Literature Review: Quality in Teachers’ Professional Development.
Education and Training 2020. Thematic Working Group Professional De-
velopment of Teachers, European Commision, 2011.
Černe, B. »Stalno strokovno spopolnjevanje učiteljev za nove potrebe.« Vzgoja
in izobraževanje XE “izobraževanje” 5, št. 35 (2000): 33−39.
Erčulj, J. 2015. »Spremljanje in opazovanje pouka: ravnateljeve in medsebojne
hospitacije.« V Izbrana poglavja iz vodenja v vzgoji in izobraževanju, ure-
dil M. Zavašnik Arčnik in J. Erčul, 27−49. Ljubljana: Šola za ravnatelje.
Ivanjšič, Anja, in Milena Ivanuš Grmek. »Stalno strokovno izpopolnjevanje
učiteljev razrednega pouka.« Revija za elementarno izobraževanje XE “iz-
obraževanje” 2, št. 2/3 (2009): 105−119.
Javornik Krečič, Marija. Pomen učiteljevega profesionalnega razvoja za pouk.
Ljubljana: I2 družba za založništvo, izobraževanje XE “izobraževanje” in
raziskovanje d. o. o., 2008.
110
malo pozornosti oz. ni izvedena v celoti, ali pa se strokovni delavci udeleži-
jo vnaprej pripravljenih izobraževalnih obiskov, ki pa niso nujno skladni s
potrebami posameznika, zato je učinek manjši. Neraziskana področja osta-
jajo tudi refleksija po izvedeni mobilnosti ter prepoznavanje in ozaveščanje
vseh učinkov izobraževalnega obiska na njihov osebni in profesionalni ra-
zvoj. V prihodnje je zato treba nadalje raziskati, kako so dejansko izpeljane
priprave na izobraževalni obisk, natančneje spremljati izvedene mobilnosti
ter ugotoviti, kateri so izzivi, ki udeležencem mobilnosti onemogočajo za-
znavanje dodanih vrednosti, ki jih predvidevamo.
Literatura
Archibald, S., J. G. Coggshall, A. Croft, in L. Goe. High-Quality Professional
Development for All Teachers: Effectively Allocating Resources. Washing-
ton, DC: National Comprehensive Center, 2011.
Ažman, Tatjana, Mihaela Zavašnik, Miha Lovšin, Lea Avguštin in Polona Pe-
ček. Vodenje kariere. Priročnik za ravnatelje. Ljubljana: Šola za ravnate-
lje, 2018.
Budnar, M. 1997. »Izobraževanje kot skupno usposabljanje pedagoških delav-
cev šole na profesionalnem in osebnostnem področju.« V Izobraževanje
učiteljev ob vstopu v tretje tisočletje, 106-116. Ljubljana: Univerza v Ljublja-
ni (Pedagoška fakulteta), Univerza v Ljubljani (Filozofska fakulteta), Uni-
verza v Mariboru (Pedagoška fakulteta), Ministrstvo za šolstvo in šport
Republike Slovenije.
Caena, F. Literature Review: Quality in Teachers’ Professional Development.
Education and Training 2020. Thematic Working Group Professional De-
velopment of Teachers, European Commision, 2011.
Černe, B. »Stalno strokovno spopolnjevanje učiteljev za nove potrebe.« Vzgoja
in izobraževanje XE “izobraževanje” 5, št. 35 (2000): 33−39.
Erčulj, J. 2015. »Spremljanje in opazovanje pouka: ravnateljeve in medsebojne
hospitacije.« V Izbrana poglavja iz vodenja v vzgoji in izobraževanju, ure-
dil M. Zavašnik Arčnik in J. Erčul, 27−49. Ljubljana: Šola za ravnatelje.
Ivanjšič, Anja, in Milena Ivanuš Grmek. »Stalno strokovno izpopolnjevanje
učiteljev razrednega pouka.« Revija za elementarno izobraževanje XE “iz-
obraževanje” 2, št. 2/3 (2009): 105−119.
Javornik Krečič, Marija. Pomen učiteljevega profesionalnega razvoja za pouk.
Ljubljana: I2 družba za založništvo, izobraževanje XE “izobraževanje” in
raziskovanje d. o. o., 2008.
110