Page 165 - Igor Ž. Žagar, Janja Žmavc in Barbara Domajnko. ?? »Učitelj kot retorik«: retorično-argumentativni vidiki pedagoškega diskurza. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2018. Digitalna knjižnica, Dissertationes 35.
P. 165
argumentiranost kot konstitutivni element pedagoškega diskurza
ubijanje zebre ni prav v nikakršni povezavi z načinom delovanja kake na-
cionalne ekonomije. In če argument ni relevanten, potem se je povsem
brezpredmetno spraševati o njegovi zadostnosti: če že relevanten ni, kako
naj sploh ocenjujemo njegovo zadostnost? In čemu?
Seveda pa je problem gornjega primera v tem, da zveni prepričljivo, da
utegne prav s svojo alegoričnostjo koga prepričati. In to je verjetno tudi na-
men takšnih (in podobnih) govorov (oz. besedil): ker se zavedajo, da (prava,
korektno strukturirana) argumentacija ni mogoča, se (namerno, zavestno)
zatekajo k prepričevanju. Kar seveda ni nič slabega, dokler le znamo ločiti,
kaj je argumentacija in kaj le prepričevanje.
165
ubijanje zebre ni prav v nikakršni povezavi z načinom delovanja kake na-
cionalne ekonomije. In če argument ni relevanten, potem se je povsem
brezpredmetno spraševati o njegovi zadostnosti: če že relevanten ni, kako
naj sploh ocenjujemo njegovo zadostnost? In čemu?
Seveda pa je problem gornjega primera v tem, da zveni prepričljivo, da
utegne prav s svojo alegoričnostjo koga prepričati. In to je verjetno tudi na-
men takšnih (in podobnih) govorov (oz. besedil): ker se zavedajo, da (prava,
korektno strukturirana) argumentacija ni mogoča, se (namerno, zavestno)
zatekajo k prepričevanju. Kar seveda ni nič slabega, dokler le znamo ločiti,
kaj je argumentacija in kaj le prepričevanje.
165