Page 57 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Documenta 12
P. 57
pristopu in vključuje tako eksplicitno kot tudi implicitno poučevanje o 57
človekovem dostojanstvu.
2. Izobraževanje skozi človekovo dostojanstvo (education through human
dignity) zagotavlja dejavno učenje (learning by doing): aktivna partici-
pacija in vključevanje v šolo in širšo skupnost. Vključuje različne aktiv-
nosti, kot so izvenšolske dejavnosti, obiski, projektno delo itd. Izvaja
se predvsem v obliki izkustvenega/praktičnega poučevanja in je nava-
dno bolj povezano z implicitnim kot pa eksplicitnim poučevanjem o
človekovem dostojanstvu.
3. Izobraževanje za človekovo dostojanstvo (education for human dignity)
vključuje predvsem razredne pogovore in refleksije dijakov z upora-
bo interaktivnih metod, ustvarjalnih nalog, analiz in reševanjem pro-
blemov. Pri tem gre običajno za kombinacijo teoretičnega in izkustve-
nega učenja, vključujoč elemente eksplicitnega kot tudi implicitnega
poučevanja o človekovem dostojanstvu. Navadno (vendar ne nujno
vedno) naj bi imela ta komponenta najboljši učinek, če sta bila izo-
braževanje o človekovem dostojanstvu in izobraževanje za človeko-
vo dostojanstvo predhodno že izvedena v vsaj manjšem obsegu. Na
osnovi dobrega teoretičnega znanja in praktičnih izkušenj lahko na-
mreč študentje bolje razvijajo refleksijo o človekovem dostojanstvu in
se dejavno vključujejo v pogovor o tem.

EDUCATION FOR
HUMAN DIGNITY

EDUCATION EDUCATION
ABOUT HUMAN THROUGH
HUMAN DIGNITY
DIGNITY

Slika 3: Komponente »izobraževanja o človekovem dostojanstvu«

koncept človekovega dostojanstva v srednješolskem izobraževanju
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62