Page 132 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Documenta 12
P. 132
Raziskovalno delo dijakov
Namen in cilji naloge

Namen naloge, ki smo jo poimenovali Pametni mobilni telefoni – orodje za (raz)
druženje, je bil ugotoviti, ali dijaki mariborskih srednjih šol, ki bivajo v dijaškem
domu, občutijo vpliv, ki ga ima nanje uporaba pametnih mobilnih naprav, saj
tudi sami opažajo povečan obseg virtualnega in zmanjšan čas druženja v ži-
vo. V različnih življenjskih situacijah dijaki zaznavajo, da vse več časa posvečajo
omenjenim napravam; pri tem pogosto nezbrano delujejo v okolici, pristnim
medčloveškim odnosom v živo in aktivnemu druženju pa po lastnem mnenju
posvečajo premalo pozornosti.

Z nalogo smo želeli ugotoviti, ali je vse večja vpetost v virtualni svet moteča
in si morda želijo več druženja v živo. Hkrati je bil cilj naloge tudi spodbuditi
zavedanje, da je za vzpostavljanje osnovnih socialnih stikov zelo pomembno
druženje v realnem življenju.

V širšem kontekstu je raziskovalno delo izpostavilo dijaški dom kot krea-
tivno učno-vzgojno okolje, v katerem je zbrano veliko število dijakov, ki im-
132 ajo v skladu z vzgojnim načrtom organizirane številne možnosti druženja in
aktivnega preživljanja prostega časa. Rezultati raziskovanja naj bi pomembno
prispevali k dvigu kakovosti bivanja v smeri pridobivanja idej, kako dijake mo-
tivirati za več sodelovanja .

Metodologija

Literatura in viri v teoretičnem delu raziskovalne naloge s področja druženja
mladih, mobilne telefonije in zasvojenosti so bili preučeni s pomočjo deskrip-
tivne, komparativne ter metode analize in sinteze. Za empirični del naloge so
bile uporabljene metoda opazovanja, spremljanja stanja (uporaba mobilne ap-
likacije Menthal, ki spremlja posameznikovo dnevno aktivnost na pametnem
mobilnem telefonu) in metoda spraševanja (anketa in strukturirani intervju).

Na anketna vprašanja so preko spletne ankete, objavljene februarja 2015,
odgovarjali dijaki izbranega dijaškega doma. Odgovarjalo je 51 anketirancev.
Vzorec je bil naključnostno sistematičen. Strukturiran intervju je bil izveden z
dvema vzgojiteljicama dekliške in fantovske vzgojne skupine. Mobilno aplik-
acijo Menthal pa so testirali štirje uporabniki različnih starosti.

Povzetek rezultatov

Rezultati vseh oblik raziskovalnega dela so pokazali, da se dijaki zavedajo v
nalogi raziskane problematike, ki se v današnjem času pojavlja praktično na
vsakem koraku. 53 % jih meni, da dnevno s telefoni preživijo vsaj 2 uri in več,
kar je potrdila tudi nameščena aplikacija za zasledovanje uporabe. Med anket-

raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes
   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137