Page 146 - Maša Vidmar, Vedenjske težave in učna uspešnost. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Dissertationes, 30
P. 146
vedenjske težave in učna uspešnost

Tabela A1: Pearsonovi koeficienti korelacije med označevalci napovednikov in označevalci
vedenja ponotranjenja.

Vedenje ponotranjenjaa
M2 M4

Napovedniki M1 POT   ANK   OSA   ODV POT   ANK   OSA   ODV
Temelj. komp.
0,16 ** 0,20 ** 0,23 ** 0,33 ** 0,17 ** 0,20 ** 0,28 ** 0,34 **
Zgodnja pismenost

Rač. pojmi in spret. 0,11 0,15 ** 0,20 ** 0,28 ** 0,23 ** 0,20 ** 0,25 ** 0,32 **

Stališča 0,04 0,07 0,07 0,11 0,02 0,04 0,03 0,05

Optimizem 0,02 0,04 Psih. znač. mame 0,10 0,10
Samospoštovanje 0,01 0,07 0,12 * -0,02
Zad. z življenjem 0,07 0,07 0,09 0,08 0,13 * 0,07 0,11 -0,05
Depr. težnje 0,00 -0,01 -0,13 * -0,09
0,09 -0,02 0,04 0,02

0,12 * 0,03 0,05 0,06

-0,10 0,02 -0,11 -0,05

Druž. okolje

Avtoritativnost -0,05 0,00 0,03 -0,01 0,07 0,05 0,07 -0,03
-0,05 -0,04 -0,05 -0,04
Neučinkovit nadzor -0,04 0,05 -0,04 -0,09 -0,05 0,06 0,06 0,02
-0,02 0,01 0,05 -0,06
Uveljavljanje moči 0,00 0,06 0,01 0,00

Spodb. razvoja -0,09 -0,02 -0,05 -0,01

Napovedniki M2

Samouravnavanje

Počasna hoja 0,15 ** 0,22 ** 0,16 ** 0,23 ** 0,12 * 0,14 * 0,13 * 0,17 **

Risanje kroga 0,10 0,14 * 0,06 0,22 ** 0,02 0,07 0,05 0,09

Risanje zvezde 0,09 0,13 * 0,08 0,16 ** 0,01 0,07 0,07 0,12 *

Sestavljanka 0,00 -0,12 * -0,09 0,02 -0,06 -0,04 -0,09 -0,01

Razvrščanje kart 0,10 0,11 * 0,11 * 0,31 ** 0,17 ** 0,08 0,12 * 0,23 **

Nebes. inteligent.b 0,05 0,15 ** 0,09 0,33 ** 0,12 * 0,08 0,18 ** 0,28 **

Opombe. N = 295–325, M1 = merjenje 1, M2 = merjenje 2, M4 = merjenje 4, POT = potrtost, ANK
= anksioznost, OSA = osamljenost, ODV = odvisnost, Temelj. komp. = temeljne kompetentnosti,
Rač. pojmi in spret. = računski pojmi in spretnosti,. Psih. znač. mame = psihološke značilnosti
mame, Zad. z življenjem = zadovoljstvo z življenjem, Depr. težnje = depresivne težnje, Druž.
okolje = družinsko okolje, Spodb. razvoja = spodbujanje razvoja, Nebes. inteligent. = nebesedna
inteligentnost.
a Lestvica ima obrnjeno vrednotenje (visoko število točk pomeni odsotnost vedenja ponotranjenja).
b Latentno spremenljivko merimo le z enim označevalcem.
* p < 0,05, ** p < 0,01.

146
   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151