Page 148 - Maša Vidmar, Vedenjske težave in učna uspešnost. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Dissertationes, 30
P. 148
vedenjske težave in učna uspešnost

Tabela A3: Pearsonovi koeficienti korelacije med označevalci napovednikov in označevalci
učne uspešnosti.

Učna uspešnost M4
M2 

Dejavniki M1 SJK-1   MAT-1   SO-1   SJK-2   MAT-2   SO-2  
Temelj. komp. 0,51 0,47 **
Zgodnja pismenost ** 0,47 ** 0,31 ** 0,58 ** 0,54 ** 0,44 **
0,15 **
Rač. pojmi in spret. 0,51 ** 0,40 ** 0,32 ** 0,59 ** 0,43 ** **
0,21 **
Stališča 0,14 * 0,13 * 0,11 * 0,16 ** 0,10 0,17
0,09 **
Psih. znač. mame -0,23
**
Optimizem 0,20 ** 0,12 * 0,07 0,20 ** 0,13 * 0,08
Samospoštovanje 0,15 -0,19 **
Zad. z življenjem 0,01 ** 0,10 0,14 * 0,14 * 0,08 -0,07 *
Depr. težnje -0,19 0,08 *
-0,01 -0,02 0,05 0,03
0,20 **
** -0,13 * -0,17 ** -0,21 ** -0,14 * 0,14 **
0,12
Avtoritativnost 0,21 ** 0,10 Druž. okolje 0,07
0,34
0,17 ** 0,12 * 0,05 0,38

Neučinkovit nadzor -0,16 ** -0,08 -0,13 * -0,19 ** -0,14 *

Uveljavljanje moči -0,05 0,00 -0,07 -0,04 0,03

Spodb. razvoja 0,18 ** 0,10 0,13 * 0,11 0,03

Dejavniki M2 

Počasna hoja 0,29 Samouravnavanje
Risanje kroga 0,22
Risanje zvezde 0,25 ** 0,16 ** 0,22 ** 0,29 ** 0,16 **
Sestavljanka -0,02
Razvrščanje kart 0,41 ** 0,13 * 0,12 * 0,23 ** 0,11
Nebes. inteligent.a 0,42
** 0,17 ** 0,17 ** 0,23 ** 0,13 *

-0,02 -0,05 0,04 0,05

** 0,32 ** 0,30 ** 0,42 ** 0,34 **

** 0,30 ** 0,22 ** 0,52 ** 0,38 **

Opombe. N = 277–323, SJK-1 = slovenščina 1. razred, MAT-1 = matematika 1. razred, SO-1 =
spoznavanje okolje 1. razred, DEJ = otrokove učne dejavnosti v šoli, SJK-2 = slovenščina 2. razred,
MAT-2 = matematika 2. razred, SO-2 = spoznavanje okolje 2. razred. Ostale okrajšave in kratice so
navedene pod tabelo A1.
a Latentno spremenljivko merimo le z enim označevalcem.
* p < 0,05, ** p < 0,01.

148
   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153