Page 444 - Jonatan Vinkler, Maja Šetinc in Blaž Javornik (ur.). Primož Trubar: Hišna postila 1595. Zbrana dela Primoža Trubarja 9.
P. 444
Izlaga tiga evangelia
troštarja ta Oča ima dati, taku takov troštar ne more ta Oča sam biti. Chris-
tus, kateri za takoviga troštarja prossi, tudi ne more ta isti troštar biti, kakor
1881. Jn 14,16. on pravi: »On vam bode eniga druziga troštarja dal.«1881 De so taku te try per-
sone le-tukaj na tu narleipše prav inu zastopnu doli izmalane. Ravnu kakor
1882. Jn 15,26. ta Oča inu Syn dvej rezločeni personi, taku je ta tretja persona tiga Svetiga
1883. Jn 15,26. Duha ena druga persona kakor tiga Očeta inu tiga Synu nu je vsaj le en edini
1884. Mih 5,1. večni Bug.
S. Duh gre od večnusti Kaj je uže takova tretja persona, vučy ta GOSPUD, Ioan. na 15. cap., ker
1885. Iz 11,2 od Buga, zatu je on le-taku pravi: »Kadar pak ta troštar bode prišal, kateriga jest vam bodem
1886. Jl 3. en Bug. poslal, ta Duh te risnice, kateri od Očeta vunkaj gre, ta bode pričoval od
1887. Apd 2,16–17; Jl 3,1. Ioan. 15.
1888. Jl 3,1.
mene.«1882 Le-tukaj govory Christus nikar le od službe inu oppravila tiga Sve-
tiga Duha, temuč tudi od njegoviga bitja ali stanu inu pravi: »On gre od tiga
Očeta vunkaj,«1883 tu je ja tulikain rečenu, de je njegov vun izhod od začetka
inu je večni,1884 zakaj ta Oča, od kateriga ta Sveti Duh vunkaj gre, je prez za-
četka inu večni, zatu dado njemu ty sveti preroki tu ime inu ga imenujo Du-
ha tiga GOSPUDI,1885 kakor so vaše lubezni slišale na ta sveti finkuštni dan,
Ioel 2.1886 ker Petrus ta špruh Ioelov pela, kateri le-taku pravi: »Onu se ima zgodyti v
teh puslednih dneh, pravi Bug: 'Iest hočem vun izlyti od mojga Duha na vse
messu inu vaši synuvi inu vaše hčere imajo prerokovati etc.'«1887 Na le-to bes-
sedo s flissom pogledaj, ker Bug pravi: »Iest hočem od mojga Duha vun izli-
ti.«1888 Zakaj aku je le-ta Duh Božji Duh inu od Buga vunkaj gre inu pak ništer
v Bugi nej, kar bi nikar večnu, vsigamogočnu, svetu, modru, dobru inu ne-
pogineče ne bilu, kakor je on, taku more ijti, de je ta Duh Božji večni Bug
inu vsaj ena rezločena persona od Očeta inu Synu.
Kecary krivu vuče, Drugih tem glih špruhov od Svetiga Duha so veliku več, s katerimi so ty
de v tim Bogastvi stari sveti očaki le-ta articul zupar Hudiča inu ta svejt obderžali inu ga do
je le ena peršona. našiga čassa perpravili, de my le na eniga ediniga Boga verujemo inu vinir
spoznamo, de ta isti edini Bug je Bug Oča, Bug Syn inu Bug Sveti Duh. Ni-
kar kakor so ty kecarji norreli ali norsku govurili, de bi imejla takova try
imena le eno edino persono pomeniti, katera se je po tem čassu drugači inu
še pak drugači rezodela. Zakaj ta Oča ja ne more ta Syn biti, ni ta Syn ta sve-
ti Duh inu vener je le en edini Bug. Takovu, aku ga my lih ne zastopimo,
taku je my vsaj imamo verovati. Zakaj kadar bi onu modrovainja le-tukaj
velalu, taku bi je jest tudi dobru znal inu bujle kakor en Turek inu Iud. Am-
pak jest zahvalim mojga Boga, kateri je meni to gnado dal, de jest od takovi-
ga articula ne disputiram, aku je reis inu se raima ali nekar, temuč kadar jest
vidim, de je on v tem Svetim pismi gvišnu zapopaden inu gruntan, taku jest
Bogu več verujem kakor mojem lastnim mislom inu pameti inu se cilu ništer
ne kumram, koku tu more biti, de je le enu edinu bitje ali stan inu vsaj try
rezločene persone v takovim edinim bitju ali stanu: Bug Oča, Bug Syn inu
Bug Sveti Duh.
Od takoviga articula Zakaj onu le-tukaj ne vela disputirainja ali prepirainja, aku je tu rejs ali
nejmajo ludje nikar, temuč onu vela tiga, aku je takovu v Božji bessedi gruntanu. Ie li je onu
disputirati,
temuč verovati. Božja besséda, kakor je zdaj slišanu, taku ti ništer na tem ne cbiuvlaj, on ne
bode lagal. Kadar uže Božja besséda, kakor je zdaj slišanu, čistu inu svitlu
tukaj stoji inu je takov articul od teh starih svetih očakov taku terdnu inu
močnu doštritan inu obderžan, taku ti per tem ostani inu le veliku ne dispu-
tiraj, koku Oča, Syn inu Sveti Duh more en Bug biti. Ter vsaj ti, ubog človik,
kadar bi ti lih vseh posvitnih modrih kunšt h pomuči vzel, ne moreš vejditi,
koku se onu gody, de tvoje očy čez desset myl pota en vissok hrib vidio. Item,
kadar ti spyš, koku se onu gody, de si ti po tem tellessu mertov inu vener
živeš? Kadar my uže to naržlehtnišo ali manšo rejč od sami sebe ne moremo
vejditi, nej li tu ena velika norrost inu prevzetnost, de my z našimi missalmi
(v tiga
444
troštarja ta Oča ima dati, taku takov troštar ne more ta Oča sam biti. Chris-
tus, kateri za takoviga troštarja prossi, tudi ne more ta isti troštar biti, kakor
1881. Jn 14,16. on pravi: »On vam bode eniga druziga troštarja dal.«1881 De so taku te try per-
sone le-tukaj na tu narleipše prav inu zastopnu doli izmalane. Ravnu kakor
1882. Jn 15,26. ta Oča inu Syn dvej rezločeni personi, taku je ta tretja persona tiga Svetiga
1883. Jn 15,26. Duha ena druga persona kakor tiga Očeta inu tiga Synu nu je vsaj le en edini
1884. Mih 5,1. večni Bug.
S. Duh gre od večnusti Kaj je uže takova tretja persona, vučy ta GOSPUD, Ioan. na 15. cap., ker
1885. Iz 11,2 od Buga, zatu je on le-taku pravi: »Kadar pak ta troštar bode prišal, kateriga jest vam bodem
1886. Jl 3. en Bug. poslal, ta Duh te risnice, kateri od Očeta vunkaj gre, ta bode pričoval od
1887. Apd 2,16–17; Jl 3,1. Ioan. 15.
1888. Jl 3,1.
mene.«1882 Le-tukaj govory Christus nikar le od službe inu oppravila tiga Sve-
tiga Duha, temuč tudi od njegoviga bitja ali stanu inu pravi: »On gre od tiga
Očeta vunkaj,«1883 tu je ja tulikain rečenu, de je njegov vun izhod od začetka
inu je večni,1884 zakaj ta Oča, od kateriga ta Sveti Duh vunkaj gre, je prez za-
četka inu večni, zatu dado njemu ty sveti preroki tu ime inu ga imenujo Du-
ha tiga GOSPUDI,1885 kakor so vaše lubezni slišale na ta sveti finkuštni dan,
Ioel 2.1886 ker Petrus ta špruh Ioelov pela, kateri le-taku pravi: »Onu se ima zgodyti v
teh puslednih dneh, pravi Bug: 'Iest hočem vun izlyti od mojga Duha na vse
messu inu vaši synuvi inu vaše hčere imajo prerokovati etc.'«1887 Na le-to bes-
sedo s flissom pogledaj, ker Bug pravi: »Iest hočem od mojga Duha vun izli-
ti.«1888 Zakaj aku je le-ta Duh Božji Duh inu od Buga vunkaj gre inu pak ništer
v Bugi nej, kar bi nikar večnu, vsigamogočnu, svetu, modru, dobru inu ne-
pogineče ne bilu, kakor je on, taku more ijti, de je ta Duh Božji večni Bug
inu vsaj ena rezločena persona od Očeta inu Synu.
Kecary krivu vuče, Drugih tem glih špruhov od Svetiga Duha so veliku več, s katerimi so ty
de v tim Bogastvi stari sveti očaki le-ta articul zupar Hudiča inu ta svejt obderžali inu ga do
je le ena peršona. našiga čassa perpravili, de my le na eniga ediniga Boga verujemo inu vinir
spoznamo, de ta isti edini Bug je Bug Oča, Bug Syn inu Bug Sveti Duh. Ni-
kar kakor so ty kecarji norreli ali norsku govurili, de bi imejla takova try
imena le eno edino persono pomeniti, katera se je po tem čassu drugači inu
še pak drugači rezodela. Zakaj ta Oča ja ne more ta Syn biti, ni ta Syn ta sve-
ti Duh inu vener je le en edini Bug. Takovu, aku ga my lih ne zastopimo,
taku je my vsaj imamo verovati. Zakaj kadar bi onu modrovainja le-tukaj
velalu, taku bi je jest tudi dobru znal inu bujle kakor en Turek inu Iud. Am-
pak jest zahvalim mojga Boga, kateri je meni to gnado dal, de jest od takovi-
ga articula ne disputiram, aku je reis inu se raima ali nekar, temuč kadar jest
vidim, de je on v tem Svetim pismi gvišnu zapopaden inu gruntan, taku jest
Bogu več verujem kakor mojem lastnim mislom inu pameti inu se cilu ništer
ne kumram, koku tu more biti, de je le enu edinu bitje ali stan inu vsaj try
rezločene persone v takovim edinim bitju ali stanu: Bug Oča, Bug Syn inu
Bug Sveti Duh.
Od takoviga articula Zakaj onu le-tukaj ne vela disputirainja ali prepirainja, aku je tu rejs ali
nejmajo ludje nikar, temuč onu vela tiga, aku je takovu v Božji bessedi gruntanu. Ie li je onu
disputirati,
temuč verovati. Božja besséda, kakor je zdaj slišanu, taku ti ništer na tem ne cbiuvlaj, on ne
bode lagal. Kadar uže Božja besséda, kakor je zdaj slišanu, čistu inu svitlu
tukaj stoji inu je takov articul od teh starih svetih očakov taku terdnu inu
močnu doštritan inu obderžan, taku ti per tem ostani inu le veliku ne dispu-
tiraj, koku Oča, Syn inu Sveti Duh more en Bug biti. Ter vsaj ti, ubog človik,
kadar bi ti lih vseh posvitnih modrih kunšt h pomuči vzel, ne moreš vejditi,
koku se onu gody, de tvoje očy čez desset myl pota en vissok hrib vidio. Item,
kadar ti spyš, koku se onu gody, de si ti po tem tellessu mertov inu vener
živeš? Kadar my uže to naržlehtnišo ali manšo rejč od sami sebe ne moremo
vejditi, nej li tu ena velika norrost inu prevzetnost, de my z našimi missalmi
(v tiga
444