Page 442 - Jonatan Vinkler, Maja Šetinc in Blaž Javornik (ur.). Primož Trubar: Hišna postila 1595. Zbrana dela Primoža Trubarja 9.
P. 442
Izlaga tiga evangelia

Nei li onu rejs, de sebo pernessé, de je on človik postal inu na križu umerl.
Tem glih špruhov je veliku več, susseb v tem evangeliu s. Ianža, pred kateri-
mi se ne more mimu ali naprej, onu se more reči: Christus je pravi, naturski,
večni Bug inu so vsaj Oča inu Syn dvej rezločeni personi. V tem Starim testa-
mentu so tem glih pričovain tudi veliku, ampak nekaj temneiša, kakor v tem
Novim testamentu. Kakor Iohannes v svojem evangeliu susseb lipu na Moi-
Moizes, Gen. 1.1859 zessa gleda, ker on GOSPUDA Christusa za njegoviga večniga roystva volo
1859. 1 Mz 1. to bessedo imenuje. Zakaj tukaj gre Moizes le-taku sem noter, de je Bug
pred vso stvarjo eno bessedo per sebi imel, katera je vsigamogoča bila, kakor
1860. 1 Mz 48. on inu de je Bug skuzi to isto bessedo vse stvaril. Tukaj more enu Božje bitje
1861.  1 Mz 48,15–16. ali stan biti mej Bugom inu to bessedo, zakaj ona oba, Bug inu njegova bessé-
da, sta večna inu vsigamogoča inu sta vsaj ta, kateri to bessedo govory, inu ta
1862.  Npr. Jn 5,37; Jn 6,44; Jn 8,16. besseda, katera bode govorjena, dvej rezločene persone.
1863.  Npr. Jn 6,57; Jn 20,21. Gen. 48.1860 Taku rezloču je potle ta patriarch Iacob te persone, Gen. 48. »Ta Bug,
1864.  Iz 61,1. Christus bode en angel kateri je mene vse moje živoče dny živil noter do le-tiga dne, ta angel, kateri
imenovan. je mene odreišil od vsiga hudiga, ta žegnaj le-te hlapčiče, de ony rastejo inu
1865.  Iz 63,9; Angel s svojim obličjem jih je rešil.
1866.  Mal 3,1. nyh veliku bode etc.«1861 Le-tukaj on da GOSPUDU Christusu tu ime inu ga
imenuje eniga angela, nikar de bi on za svoje nature ali bitja volo en angel bil.
1867.  Jn 14,11. Zakaj tu bi bilu enu očitu malikovanje, de bi on imel na eniga angela klicati
1868.  Iz 9,5. inu ga za niegov žegen prossiti. Spozna taku s tem klicanjem ali molenjem, de
je le-ta angel pravi naturski Bug, zatu pak on njega imenuje eniga angela, de
1869.  Iz 9,6. on svojga bitja ali stanu nikar vselej nejma pelati kakor ta nevideči Bug. Te-
muč on ima na zemlo poslan, v naše messu gvantan inu za naše greihe gori
offran biti, kakor Christus v tem Novim testamentu tudi po navadi govory:
»Ta Oča, kateri je mene poslal.«1862 Item: »Kakor je mene ta Oča poslal.«1863 Inu
v tem preroku Esaiu na 61. cap.: »Ta GOSPUD je mene postal, de jest imam
ta rezbjena serca ozdraviti.«1864 Item, Esaie 631865: »Angelus faciei eius, salvavit
eos. Ta angel, kateri je pred nym, je nym pomagal.« Taku imenuje Malahias
Christusa eniga angela tiga testamenta, Malach. 3.1866 De taku ta duja imena,
Bug inu angel, dvej rezločene persone dasta inu vsaj tu bitje ali stan, je cillu
edinu inu prez vsiga rezlotka. Zakaj ta angel je tudi večni, naturski Bug, sicer
bi Iacob nikar na njega ne klical. On pak bode imenovan en angel za svoje
službe inu zapuvidi volo, katero on kakor en Syn od Očeta ima.
Pričovainje, Le semkaj slišio vsi špruhi, v katerih od tiga oblubleniga ženskiga se-
de je Christus Bug, mena skuzi te preroke bode oblublenu, de on bode ta žegan k nam pernes-
v tem Starim
testamentu. sel, enu večnu krajlestvu gori naredil, za te greihe zadosti sturil inu en več-

ni leben nam zadubil. Zakaj takovu so zgul dela, katera neiso obeni stvari
mogoča, temuč le Bug sam je more sturiti inu opraviti. Kadar uže takova
dela timu človeku Christusu v teh prerokih bodo perlastena, mora sledni
lahku zastopiti, de je Christus večni, vsigamogoči Bug. Kakor on k Filippu
pravi, Ioannis na 14. cap.: »Aku vy ne hočte verovati, de sim jest v Očeti inu
Esaje na 9. ta Oča je v meni, taku vsaj verujte za teh dell volo, katera jest delam.«1867

Taku pravi Esaias na 9.: »Nam je enu ditece rojenu, nam je en Syn dan.«1868
Tukaj more en vsakateri vejditi, kaj se tu pravi enu dejte rojenu inu en Syn
je nam dan, de je onu od eniga človeka govorjenu, kateri en naturski leben
inu tellu ima. Ampak ta prerok pravi dajle od takoviga človéka: »Tiga myru,
kateriga on bode gori naredil, (pravi on) ne bode obeniga konca na tem
stolu Davidovim inu v njegovim krajlestvi, od zdaj noter do vekoma.«1869 Inu
izlaga ta myr, de on bode pravda inu pravica, de le-ta človik bode greihe
odpustil inu v vsem jamru ali revi zupar vso nesrečo svoj folk bode sčitil
inu odteel. Nu, jest tebe vprašam, nej li onu reis, ravnu kakor unu eniga
praviga, naturskiga človéka na znanje da, de se njemu en Syn pravi inu enu
dejte rojenu bode. Taku tu pride, koku on enu večnu krajlestvu
ima,

442
   437   438   439   440   441   442   443   444   445   446   447