Page 443 - Jonatan Vinkler, Maja Šetinc in Blaž Javornik (ur.). Primož Trubar: Hišna postila 1595. Zbrana dela Primoža Trubarja 9.
P. 443
na S. Troyce dan.
ima, kateru on perpravi inu poterdi s pravico inu s sodbo ali s pravdo inu
njegoviga myru obeniga konca nej, da enu gvišnu znamenje, de je le-ta človik
tudi pravi, vsigamogoči, večni Bug. Od kod semkaj bi on sicer hotel enu več-
nu krajlestvu, večno pravico inu drugu imejti?
H timu služio uže ty silni špruhi sem ter tam v teh prerokih, ker ony Christus pela tu ime
timu GOSPUDU Christusu očitu tu veliku ime Božje dajo, Psalm 68,1870 Ie- Iehova. 1870. Ps 68,5.
1871. Jer 23,6.
rem. 23.1871 Item, 31,1872 Ose. 3, gdi taku stoy: »Potle se bodo ty otroci izraelski 1872. Jer 31,35.
preobernili inu svojga GOSPUDA Boga inu svojga krajla Davida yskali inu 1873. Oz 3,5.
bodo tiga GOSPUDA inu njegovo gnado poštovali.«1873 Tukaj on postavi z 1874. Oz 3,5.
očitimi bessédami te dvej rezločeni personi, Boga inu tiga krajla Davida, tu 1875. Oz 3,5.
je Christusa, kateri je bil timu Davidu oblublen, de bi on na njegovim stolu 1876. Ps 110,1–2.
imel sideti vekoma. Inu stury vsaj taku hitru iz Davida inu Boga eno reič, 1877. Mt 22,41–45.
potehmal on pravi: »Ta hiša Izrael bode niu iskala,«1874 tu je poštovala, na nje-
ga zavupala inu njemu služila. Takovu more ali enu očitu malikovanje biti ali 1878. Mt 28,19.
Bug inu David, tu je Christus, ta Syn Davidov, po tem messej more en edini
Bug biti, kakor tu ta prerok potle lipu enu v drugu zapopade inu pravi: »Ony 1879. Jn 14,16–17.
bodo tiga GOSPUDA inu njegovo gnado poštovali ali častili.«1875 1880. Jn 14,16.
Taku pela Christus sam ta 110. psalm,1876 Math. 22,1877 inu hoče s tem zupar Pričovainje de je
te farizeerje obderžati, de se onu more iz takoviga psalma doli vzeti inu za- ta Sveti Duh tudi Bug
inu vsaj ena druga
stopiti, de Christus nej le Davidov Syn, temuč on je tudi Božji Syn, tu je persona kakor
pravi inu večni Bug. Potehmal David sam njega eniga GOSPUDA imenuje ta Oča inu Syn.
inu se tu gospostvu v tem spriča, de Bug njemu vely na svojo desnico seisti.
Takova inu tem glih druga pričovanja imamo my s flissom inu dobru merka-
ti, de se my zupar tiga Hudiča inu te kecarje moremo gori deržati inu se
braniti.
Ravnu uže kakor smo my zdaj ta pričovainja od Synu Božjiga, našiga
GOSPUDA inu odrešenika Christusa, slišali, taku hočmo my tudi nekatera
pričovainja pogledati od Svetiga Duha, de je on večni Bug inu vener ena
sussebna persona, tu je ni ta Oča ni ta Syn, aku je on lih za tiga bitja inu na-
ture volo timu Očetu inu Synuvi skuzi glih. De naša vera povsod lipu čista inu
gvišna ostane, de my le eniga ediniga, večniga, vsigamogočiga Boga molimo
inu nikar try boguve (kakor Iudje inu Turki zupar nas lažejo) inu vener tiga
rezlotka teh person nikar ne zgubimo ni taymo, de ta edini Bug je Bug Oča,
Bug Syn inu Bug Sveti Duh.
Le-tukaj bi my, karsčeniki, zupet Boga iz serca zatu imejli zahvaliti, de
my od takovih vissokih artikulov taku častita, svitla, leipa, netaječa pričovainja
v tem Svetim pismi imamo, na katera my naša serca moramo gruntati inu timu
Hudiču inu vsimu svitu zuper stati inu ga trucati. Zakaj nam nej potreba le
-tukaj tem človékom verovati, Christus, naš izveličar, sam kaže inu pridiguje
nam na tu narleipše, de je ta Sveti Duh večni, vsigamogoči Bug. Sicer bi on Mathei
svojo zapuvid od tiga svetiga karsta nikar taku ne stavil, de se ima v tem ime- na puslednim.
ni tiga Očeta, tiga Synu inu Svetiga Duha karstyti.1878 Kadar on pak to zapuvid
z očitimi bessedami taku stavi, taku more biti, de je ta Sveti Duh pravi, večni
Bug, v glih moči inu oblasti s tem Očetom inu Synom, od večnusti semkaj.
Sicer bi njega Christus v takovim dellu, na katerim tu odpusčanje teh greihov
inu večni leben stoji, raven sebe inu svojga Očeta nikar ne stavil.
Taku pravi Christus tudi, Ioan. 14: »Inu jest hočem tiga Očeta prossiti inu Tri peršone v tim
on vam ima eniga druziga troštarja dati, de on per vas ostane vekoma, tiga Du- Bogastvi so tukaj
od Christusa lipu
ha te risnice, kateriga ta svejt ne more prejeti, zakaj on njega ne vidi inu njega naprei postavlene.
ne zna.«1879 Le-ta špruh merkaj ja dobru, zakaj tukaj ti bodeš ta rezlotik vseh
treh person na tu narleipše vidil. »Iest,« pravi on, »hočem tiga Očeta prossiti.«1880
Le-tukaj ti imaš dvej persone, Christusa, tiga Synu, ta prossi, inu tiga Očeta,
kateri bode prošen, de on ima eniga druziga troštarja dati. Aku pak takoviga
n 3 troštar-
443
ima, kateru on perpravi inu poterdi s pravico inu s sodbo ali s pravdo inu
njegoviga myru obeniga konca nej, da enu gvišnu znamenje, de je le-ta človik
tudi pravi, vsigamogoči, večni Bug. Od kod semkaj bi on sicer hotel enu več-
nu krajlestvu, večno pravico inu drugu imejti?
H timu služio uže ty silni špruhi sem ter tam v teh prerokih, ker ony Christus pela tu ime
timu GOSPUDU Christusu očitu tu veliku ime Božje dajo, Psalm 68,1870 Ie- Iehova. 1870. Ps 68,5.
1871. Jer 23,6.
rem. 23.1871 Item, 31,1872 Ose. 3, gdi taku stoy: »Potle se bodo ty otroci izraelski 1872. Jer 31,35.
preobernili inu svojga GOSPUDA Boga inu svojga krajla Davida yskali inu 1873. Oz 3,5.
bodo tiga GOSPUDA inu njegovo gnado poštovali.«1873 Tukaj on postavi z 1874. Oz 3,5.
očitimi bessédami te dvej rezločeni personi, Boga inu tiga krajla Davida, tu 1875. Oz 3,5.
je Christusa, kateri je bil timu Davidu oblublen, de bi on na njegovim stolu 1876. Ps 110,1–2.
imel sideti vekoma. Inu stury vsaj taku hitru iz Davida inu Boga eno reič, 1877. Mt 22,41–45.
potehmal on pravi: »Ta hiša Izrael bode niu iskala,«1874 tu je poštovala, na nje-
ga zavupala inu njemu služila. Takovu more ali enu očitu malikovanje biti ali 1878. Mt 28,19.
Bug inu David, tu je Christus, ta Syn Davidov, po tem messej more en edini
Bug biti, kakor tu ta prerok potle lipu enu v drugu zapopade inu pravi: »Ony 1879. Jn 14,16–17.
bodo tiga GOSPUDA inu njegovo gnado poštovali ali častili.«1875 1880. Jn 14,16.
Taku pela Christus sam ta 110. psalm,1876 Math. 22,1877 inu hoče s tem zupar Pričovainje de je
te farizeerje obderžati, de se onu more iz takoviga psalma doli vzeti inu za- ta Sveti Duh tudi Bug
inu vsaj ena druga
stopiti, de Christus nej le Davidov Syn, temuč on je tudi Božji Syn, tu je persona kakor
pravi inu večni Bug. Potehmal David sam njega eniga GOSPUDA imenuje ta Oča inu Syn.
inu se tu gospostvu v tem spriča, de Bug njemu vely na svojo desnico seisti.
Takova inu tem glih druga pričovanja imamo my s flissom inu dobru merka-
ti, de se my zupar tiga Hudiča inu te kecarje moremo gori deržati inu se
braniti.
Ravnu uže kakor smo my zdaj ta pričovainja od Synu Božjiga, našiga
GOSPUDA inu odrešenika Christusa, slišali, taku hočmo my tudi nekatera
pričovainja pogledati od Svetiga Duha, de je on večni Bug inu vener ena
sussebna persona, tu je ni ta Oča ni ta Syn, aku je on lih za tiga bitja inu na-
ture volo timu Očetu inu Synuvi skuzi glih. De naša vera povsod lipu čista inu
gvišna ostane, de my le eniga ediniga, večniga, vsigamogočiga Boga molimo
inu nikar try boguve (kakor Iudje inu Turki zupar nas lažejo) inu vener tiga
rezlotka teh person nikar ne zgubimo ni taymo, de ta edini Bug je Bug Oča,
Bug Syn inu Bug Sveti Duh.
Le-tukaj bi my, karsčeniki, zupet Boga iz serca zatu imejli zahvaliti, de
my od takovih vissokih artikulov taku častita, svitla, leipa, netaječa pričovainja
v tem Svetim pismi imamo, na katera my naša serca moramo gruntati inu timu
Hudiču inu vsimu svitu zuper stati inu ga trucati. Zakaj nam nej potreba le
-tukaj tem človékom verovati, Christus, naš izveličar, sam kaže inu pridiguje
nam na tu narleipše, de je ta Sveti Duh večni, vsigamogoči Bug. Sicer bi on Mathei
svojo zapuvid od tiga svetiga karsta nikar taku ne stavil, de se ima v tem ime- na puslednim.
ni tiga Očeta, tiga Synu inu Svetiga Duha karstyti.1878 Kadar on pak to zapuvid
z očitimi bessedami taku stavi, taku more biti, de je ta Sveti Duh pravi, večni
Bug, v glih moči inu oblasti s tem Očetom inu Synom, od večnusti semkaj.
Sicer bi njega Christus v takovim dellu, na katerim tu odpusčanje teh greihov
inu večni leben stoji, raven sebe inu svojga Očeta nikar ne stavil.
Taku pravi Christus tudi, Ioan. 14: »Inu jest hočem tiga Očeta prossiti inu Tri peršone v tim
on vam ima eniga druziga troštarja dati, de on per vas ostane vekoma, tiga Du- Bogastvi so tukaj
od Christusa lipu
ha te risnice, kateriga ta svejt ne more prejeti, zakaj on njega ne vidi inu njega naprei postavlene.
ne zna.«1879 Le-ta špruh merkaj ja dobru, zakaj tukaj ti bodeš ta rezlotik vseh
treh person na tu narleipše vidil. »Iest,« pravi on, »hočem tiga Očeta prossiti.«1880
Le-tukaj ti imaš dvej persone, Christusa, tiga Synu, ta prossi, inu tiga Očeta,
kateri bode prošen, de on ima eniga druziga troštarja dati. Aku pak takoviga
n 3 troštar-
443