Page 191 - Edvard Vrečko in Fanika Krajnc-Vrečko (ur.), Primož Trubar, Pisma. Zbrana dela Primoža Trubarja, 10. Ljubljana: Pedagoški inštitut.
P. 191
pisma

39

Nikolaju Gravenecku1
Oktobra 1563
Odlomek. Sodoben prepis.
ARS, stan. arh. 54/7–6 (priloga pismu vojvode Krištofa Württemberškega Ivanu Ungnadu 29. novembra
1563, naslovljena: »Ex literis d. Primj Trueberj, quas scripsit viro nobili Nicolao de Graueneck etc.« ).
Foto: NUK, Ms 24/57.
Elze, Die Superintendenten der evangelischen Kirche in Krain während des sechzehnten Jahrhunderts, Wien
1863, 19; Elze, Briefe, 358; Rajhman, Pisma, 166.
Von der vneinigkheit zwischen den hochgelerten theologen von wegen des nachtmals, vnnd daß sich das
volckh durch die gottseeligen predigten wenig bessere, jst zu erbarmen, vnnd jch hör nit gern. Jnn vnseren
kirchen, die die euangelische lehr angenomen, jst noch (gott lob) von kheiner sect noch zwispalt zu hören.
Wir lernen vnnd glauben ainhelligclich den wortten Christj beim nachtmal, daß wir allda den waren leib
vnnd das ware pluet Christj dess herrn jm geist vnnd jm glauben empfachen vnnd vnns warhafftig dess
leibs vnnd pluets Christj, das jst seins verdiensts, theilhafftig machen, nach dem wortt Paulj 1. Cor, 10.

Prevod
Da si veleučeni teologi o poslednji večerji niso edini in da se ljudstvo s pobožnimi pridigami skoraj nič
ne boljša je žalostno in tega ne slišim rad. V naši cerkvi, ki je sprejela evangelijski nauk, hvala Bogu, še
ni slišati o kakršnikoli sekti ali razdoru.2 Mi učimo in enodušno verjamemo besedam, ki jih je Kristus
izrekel pri večerji, da v duhu in veri sprejemamo pravo telo in pravo kri Kristusa, Gospoda, ter da resnično
postanemo deležni telesa in krvi Kristusove, to je njegovega zasluženja, po Pavlovi besedi, 1 Kor 10.3

1 Kratki odlomek pojasnjuje, zakaj je bilo ustavljeno tiskanje Trubarjevega cerkvenega reda. Dopolnjuje pa ga Trubarjevo pismo
kranjskim deželnim stanovom z dne 13. januarja 1564. Prevod M. Rupla, Primož Trubar, 169.

2 Trubar je rad ponavljal, da je slovenska protestantska skupnost tudi notranje enotna. Podobno je ravnal v Kemptenu, kar pričuje
pismo H. Bullingerju 13. marca 1557.

3 Trubar nedvomno misli na 1 Kor 10,15–17. (»Govorim vam kot preudarnim ljudem. Sami pa presodite, kaj govorim. Mar
blagoslovljeni kelih, ki ga blagoslavljamo, ni udeležba pri Kristusovi krvi? Mar kruh, ki ga lomimo, ni udeležba pri Kristusovem
telesu? Ker je en kruh, smo mi, ki nas je veliko, eno telo, ker smo vsi deležni enega kruha.«) Prim. SSP. Nadaljnji potek gl. Elze,
Briefe, 359 sl.

191
   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196