Page 160 - Tina Vršnik Perše (ur.). Strokovni delavci v poklicnem in strokovnem izobraževanju in njihov profesionalni razvoj. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2015. Digitalna knjižnica, Documenta 10.
P. 160
ovalo z več uporabe aktivnih oblik poučevanja v razredu in prav tako z bolj izraženo
kulturo raziskovanja.
Želeli smo ugotoviti ali lahko potrdimo ali ovržemo te predpostavke na vzorcu učite-
ljev strokovnega in poklicnega izobraževanja v Sloveniji, in torej ali lahko na podlagi po-
gostosti strokovnega izobraževanja in usposabljanja učiteljev napovemo, kakšen bo njihov
pristop k poučevanju. Z metodo regresije in multiple regresije je bila ocenjena pomemb-
nost napovedi rezultata na eni spremenljivki (načini poučevanja) z drugo spremenljivko
(pogostost strokovnega izpopolnjevanja).1
Najprej se postavlja vprašanje, ali lahko na podlagi pogostosti udeležbe v nadaljnjem
strokovnem izobraževanju in usposabljanju učiteljev v zadnjih dveh letih pomembno na-
povemo učiteljev način obravnave nove učne snovi.
Preglednica 1: Napoved načinov obravnave nove snovi na podlagi pogostosti strokovnega izo-
braževanja in usposabljanja učiteljev v zadnjih dveh letih.
b (SE) β t p R R2 R2*
Aktivno spodbujanje dijakov s strani učitelja ,052 (,012) ,104 4,423 ,000 ,104 ,011 ,010
Usmerjenost na praktično uporabnost ,034 (,012) ,068 2,885 ,004 ,068 ,005 ,004
Uporaba avdio-vizualnih pripomočkov ,087 (,017) ,119 5,048 ,000 ,119 ,014 ,014
Pasivna vloga dijakov -,069 (,013) -,130 -5,532 ,000 ,130 ,017 ,016
Motivacijski pristop k obravnavi učne snovi ,020 (,011) ,041 1,726 ,085 ,041 ,002 ,001
Opombe. Uporabljena je bila metoda hkratnega vključevanja spremenljivk (»enter«). R2* je po-
pravljeni R2.
Pogostost nadaljnjega strokovnega izobraževanja in usposabljanja učiteljev v zadnjih
dveh letih pomembno napoveduje naslednje načine obravnave nove učne snovi: Aktiv-
no spodbujanje dijakov s strani učitelja, Usmerjenost na praktično uporabnost, Uporaba av-
dio-vizualnih pripomočkov, Pasivna vloga dijakov, ne pa tudi Motivacijski pristop k obrav-
navani snovi. Glede na koeficiente determinacije ocenjujemo, da ima pogostost stalnega
strokovnega izobraževanja in usposabljanja največjo napovedno moč za pasivne oblike
poučevanja, uporabo informacijsko komunikacijske tehnologije in aktivno spodbujanje
dijakov. Pogosteje, kot se učitelji strokovno izobražujejo in usposabljajo, pogosteje tudi
1 Za povečanje možnosti posplošitve rezultatov analiz na populacijo je bil v analize vključen popravljen koeficient de-
terminacije, s pomočjo katerega je mogoče oceniti, do katere mere lahko sklepamo na značilnosti populacije (Nun-
nally in Bernstein, 1994).
160
kulturo raziskovanja.
Želeli smo ugotoviti ali lahko potrdimo ali ovržemo te predpostavke na vzorcu učite-
ljev strokovnega in poklicnega izobraževanja v Sloveniji, in torej ali lahko na podlagi po-
gostosti strokovnega izobraževanja in usposabljanja učiteljev napovemo, kakšen bo njihov
pristop k poučevanju. Z metodo regresije in multiple regresije je bila ocenjena pomemb-
nost napovedi rezultata na eni spremenljivki (načini poučevanja) z drugo spremenljivko
(pogostost strokovnega izpopolnjevanja).1
Najprej se postavlja vprašanje, ali lahko na podlagi pogostosti udeležbe v nadaljnjem
strokovnem izobraževanju in usposabljanju učiteljev v zadnjih dveh letih pomembno na-
povemo učiteljev način obravnave nove učne snovi.
Preglednica 1: Napoved načinov obravnave nove snovi na podlagi pogostosti strokovnega izo-
braževanja in usposabljanja učiteljev v zadnjih dveh letih.
b (SE) β t p R R2 R2*
Aktivno spodbujanje dijakov s strani učitelja ,052 (,012) ,104 4,423 ,000 ,104 ,011 ,010
Usmerjenost na praktično uporabnost ,034 (,012) ,068 2,885 ,004 ,068 ,005 ,004
Uporaba avdio-vizualnih pripomočkov ,087 (,017) ,119 5,048 ,000 ,119 ,014 ,014
Pasivna vloga dijakov -,069 (,013) -,130 -5,532 ,000 ,130 ,017 ,016
Motivacijski pristop k obravnavi učne snovi ,020 (,011) ,041 1,726 ,085 ,041 ,002 ,001
Opombe. Uporabljena je bila metoda hkratnega vključevanja spremenljivk (»enter«). R2* je po-
pravljeni R2.
Pogostost nadaljnjega strokovnega izobraževanja in usposabljanja učiteljev v zadnjih
dveh letih pomembno napoveduje naslednje načine obravnave nove učne snovi: Aktiv-
no spodbujanje dijakov s strani učitelja, Usmerjenost na praktično uporabnost, Uporaba av-
dio-vizualnih pripomočkov, Pasivna vloga dijakov, ne pa tudi Motivacijski pristop k obrav-
navani snovi. Glede na koeficiente determinacije ocenjujemo, da ima pogostost stalnega
strokovnega izobraževanja in usposabljanja največjo napovedno moč za pasivne oblike
poučevanja, uporabo informacijsko komunikacijske tehnologije in aktivno spodbujanje
dijakov. Pogosteje, kot se učitelji strokovno izobražujejo in usposabljajo, pogosteje tudi
1 Za povečanje možnosti posplošitve rezultatov analiz na populacijo je bil v analize vključen popravljen koeficient de-
terminacije, s pomočjo katerega je mogoče oceniti, do katere mere lahko sklepamo na značilnosti populacije (Nun-
nally in Bernstein, 1994).
160