Page 155 - Tina Vršnik Perše (ur.). Strokovni delavci v poklicnem in strokovnem izobraževanju in njihov profesionalni razvoj. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2015. Digitalna knjižnica, Documenta 10.
P. 155
značilno (p < 0,05) razlikujejo, razen pri postavkah učitelj spodbuja dijake, da o obrav-
navani snovi postavljajo vprašanja in učitelj razlago bere iz knjige, učbenika, svojih zapiskov.
Največja razlika med dijaki se kaže pri postavki učitelj med razlago uporablja avdio-vizu-
alna sredstva, kjer so dijaki v poklicnem in strokovnem izobraževanju statistično značil-
no (p < 0,05) pogosteje navajali, da njihovi učitelji med obravnavo nove učne snovi upora-
bljajo avdio-vizualna sredstva. Tudi tukaj lahko, podobno kot pri primerjavi med učitelji,
vsaj del tega odstopanja razložimo z dejstvom, da je med obema raziskavama poteklo šest
let, ko so se šole (lahko) bolje opremile s temi pripomočki in so učitelji (lahko) pridobili
več kompetenc (in tako tudi zaupanja) na področju uporabe teh pripomočkov.
Tudi ugotovitve M. Javornik Krečič (2008) o pogledu učencev in dijakov na pogo-
stost pojavljanja posameznih značilnosti pouka v fazi obravnave nove učne snovi kažejo,
da učenci presojajo, da so večine dejavnosti, ki so ključne za t. i. odprti pouk in so s preno-
vo zapisane tudi med cilji za vzgojno-izobraževalni sistem v Sloveniji, deležni le občasno,
pri čemer se je pojavljalo vprašanje, ali gre torej zgolj za popestritev pouka ali (tudi) za do-
seganje višjih ciljev in bolj kakovostnega znanja (prav tam, str. 106).
155
navani snovi postavljajo vprašanja in učitelj razlago bere iz knjige, učbenika, svojih zapiskov.
Največja razlika med dijaki se kaže pri postavki učitelj med razlago uporablja avdio-vizu-
alna sredstva, kjer so dijaki v poklicnem in strokovnem izobraževanju statistično značil-
no (p < 0,05) pogosteje navajali, da njihovi učitelji med obravnavo nove učne snovi upora-
bljajo avdio-vizualna sredstva. Tudi tukaj lahko, podobno kot pri primerjavi med učitelji,
vsaj del tega odstopanja razložimo z dejstvom, da je med obema raziskavama poteklo šest
let, ko so se šole (lahko) bolje opremile s temi pripomočki in so učitelji (lahko) pridobili
več kompetenc (in tako tudi zaupanja) na področju uporabe teh pripomočkov.
Tudi ugotovitve M. Javornik Krečič (2008) o pogledu učencev in dijakov na pogo-
stost pojavljanja posameznih značilnosti pouka v fazi obravnave nove učne snovi kažejo,
da učenci presojajo, da so večine dejavnosti, ki so ključne za t. i. odprti pouk in so s preno-
vo zapisane tudi med cilji za vzgojno-izobraževalni sistem v Sloveniji, deležni le občasno,
pri čemer se je pojavljalo vprašanje, ali gre torej zgolj za popestritev pouka ali (tudi) za do-
seganje višjih ciljev in bolj kakovostnega znanja (prav tam, str. 106).
155