Page 155 - Tina Vršnik Perše (ur.). Strokovni delavci v poklicnem in strokovnem izobraževanju in njihov profesionalni razvoj. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2015. Digitalna knjižnica, Documenta 10.
P. 155
značilno (p < 0,05) razlikujejo, razen pri postavkah učitelj spodbuja dijake, da o obrav-
navani snovi postavljajo vprašanja in učitelj razlago bere iz knjige, učbenika, svojih zapiskov.
Največja razlika med dijaki se kaže pri postavki učitelj med razlago uporablja avdio-vizu-
alna sredstva, kjer so dijaki v poklicnem in strokovnem izobraževanju statistično značil-
no (p < 0,05) pogosteje navajali, da njihovi učitelji med obravnavo nove učne snovi upora-
bljajo avdio-vizualna sredstva. Tudi tukaj lahko, podobno kot pri primerjavi med učitelji,
vsaj del tega odstopanja razložimo z dejstvom, da je med obema raziskavama poteklo šest
let, ko so se šole (lahko) bolje opremile s temi pripomočki in so učitelji (lahko) pridobili
več kompetenc (in tako tudi zaupanja) na področju uporabe teh pripomočkov.

Tudi ugotovitve M. Javornik Krečič (2008) o pogledu učencev in dijakov na pogo-
stost pojavljanja posameznih značilnosti pouka v fazi obravnave nove učne snovi kažejo,
da učenci presojajo, da so večine dejavnosti, ki so ključne za t. i. odprti pouk in so s preno-
vo zapisane tudi med cilji za vzgojno-izobraževalni sistem v Sloveniji, deležni le občasno,
pri čemer se je pojavljalo vprašanje, ali gre torej zgolj za popestritev pouka ali (tudi) za do-
seganje višjih ciljev in bolj kakovostnega znanja (prav tam, str. 106).

155
   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160