Page 159 - Tina Vršnik Perše (ur.). Strokovni delavci v poklicnem in strokovnem izobraževanju in njihov profesionalni razvoj. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2015. Digitalna knjižnica, Documenta 10.
P. 159
dbujanje aktivnih
načinov poučevanja
skozi profesionalni razvoj
Ana Kozina
Pričakovali smo, da bo mogoče na podlagi predstavljenih rezultatov izpostaviti posame-
zne značilnosti profesionalnega razvoja učiteljev, ki bi omogočale sistematično spodbuja-
nje kakovostnejšega izvajanja poučevanja. Ker je bil profesionalni razvoj strokovnih delav-
cev v vzgoji in izobraževanju nasploh v zadnjih dveh desetletjih deležen številnih spodbud,
je bilo tudi raziskovanje na tem področju intenzivno. Raziskave so se osredotočale na šte-
vilne vidike profesionalnega razvoja, zanimivo pa je, da se neposredno z analiziranjem po-
vezav med posameznimi vidiki profesionalnega razvoja in aktivnimi oblikami izvajanja
pouka študije večinoma niso ukvarjale.
V analitični longitudinalni študiji učinkov profesionalega razvoja na poučevanje uči-
teljev (Desimone idr., 2002) so raziskovalci dokazali, da nadaljnje strokovno izobraževanje
in usposabljanje o specifičnih ravnanjih, pristopih in metodath pri poučevanju povečuje
uporabo teh pristopov in ravnanj v razredu. Prav tako so dokazali, da nadaljnje strokovno
izobraževanje in usposabljanje bolj učinkuje na prakso poučevanja učiteljev, če je profesio-
nalni razvoj potekal kot aktivna oblika in ko se je neke dejavnosti profesionalnega razvoja
udeležil celoten kolektiv učiteljev.
Sklepamo lahko, da bi se prakse poučevanja najbolj učinkovito spremenile, če bi bili
učitelji oz. strokovni delavci v vzgojno–izobraževalnem sistemu deležni doslednega, uskla-
jenega in kakovostnega nadaljnjega strokovnega izobraževanja in usposabljanja. Prikazali
smo, da navedenega večinoma niso deležni.
Raziskave so pokazale, da se z aktivnimi oblikami poučevanja močno povezuje količi-
na dodatnega strokovnega izobraževanja in usposabljanja (Supovitz in Turner, 2000), saj
se je obsežnejše vključevanje v programe profesionalnega razvoja statistično značilno po-
159
načinov poučevanja
skozi profesionalni razvoj
Ana Kozina
Pričakovali smo, da bo mogoče na podlagi predstavljenih rezultatov izpostaviti posame-
zne značilnosti profesionalnega razvoja učiteljev, ki bi omogočale sistematično spodbuja-
nje kakovostnejšega izvajanja poučevanja. Ker je bil profesionalni razvoj strokovnih delav-
cev v vzgoji in izobraževanju nasploh v zadnjih dveh desetletjih deležen številnih spodbud,
je bilo tudi raziskovanje na tem področju intenzivno. Raziskave so se osredotočale na šte-
vilne vidike profesionalnega razvoja, zanimivo pa je, da se neposredno z analiziranjem po-
vezav med posameznimi vidiki profesionalnega razvoja in aktivnimi oblikami izvajanja
pouka študije večinoma niso ukvarjale.
V analitični longitudinalni študiji učinkov profesionalega razvoja na poučevanje uči-
teljev (Desimone idr., 2002) so raziskovalci dokazali, da nadaljnje strokovno izobraževanje
in usposabljanje o specifičnih ravnanjih, pristopih in metodath pri poučevanju povečuje
uporabo teh pristopov in ravnanj v razredu. Prav tako so dokazali, da nadaljnje strokovno
izobraževanje in usposabljanje bolj učinkuje na prakso poučevanja učiteljev, če je profesio-
nalni razvoj potekal kot aktivna oblika in ko se je neke dejavnosti profesionalnega razvoja
udeležil celoten kolektiv učiteljev.
Sklepamo lahko, da bi se prakse poučevanja najbolj učinkovito spremenile, če bi bili
učitelji oz. strokovni delavci v vzgojno–izobraževalnem sistemu deležni doslednega, uskla-
jenega in kakovostnega nadaljnjega strokovnega izobraževanja in usposabljanja. Prikazali
smo, da navedenega večinoma niso deležni.
Raziskave so pokazale, da se z aktivnimi oblikami poučevanja močno povezuje količi-
na dodatnega strokovnega izobraževanja in usposabljanja (Supovitz in Turner, 2000), saj
se je obsežnejše vključevanje v programe profesionalnega razvoja statistično značilno po-
159