Page 154 - Tina Vršnik Perše (ur.). Strokovni delavci v poklicnem in strokovnem izobraževanju in njihov profesionalni razvoj. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2015. Digitalna knjižnica, Documenta 10.
P. 154
glednica 2: Primerjava subjektivnih pogledov dijakov gimnazijskega ter poklicnega in stro-
kovnega izobraževanja na obravnavo nove učne snovi
Dijaki Dijaki
poklic. in gimnazije
strok.
MM F p
(SD) (SD)
V razlago vključuje dijake tako, da tudi sami kaj razložijo. 3,16 2,98 36,19 0,00
(1,13) (0,92)
Spodbuja dijake, da o obravnavani snovi postavljajo 3,23 3,21 0,25 0,61
vprašanja. (1,18) (0,99)
Spodbuja dijake, da o snovi izražajo mnenja (tudi kritična). 3,04 2,73 94,09 0,00
(1,21) (0,99)
Spodbuja dijake, da iščejo primere o obravnavani snovi. 2,93 2,66 77,12 0,00
(1,13) (0,95)
Dijaki dovoli, da povedo svoje mnenje o obravnavani snovi, 3,26 2,96 77,12 0,00
tudi če je drugačno od njegovega. (1,22) (1,08)
Dijakom predstavi uporabno vrednost obravnavane snovi 3,18 2,54 416,65 0,00
(kje in kako bodo lahko znanje uporabili). (1,13) (0,98)
Novo snov ponazarja z videoposnetki in slikovnimi prikazi. 2,75 1,82 942,72 0,00
(1,34) (0,74)
Med razlago uporablja avdio-vizualna sredstva (grafoskop, 3,21 2,03 1339,50 0,00
projektor, kasetofon, video …). (1,42) (0,79)
Razlago bere iz knjige, učbenika, svojih zapiskov. 3,04 3,03 0,12 0,72
(1,35) (1,18)
Dijaki sprašujemo in odgovarjamo samo, če to od nas 2,90 3,24 95,38 0,00
zahteva (nas neposredno izzove). (1,23) (1,11)
Dijaki si sproti zapisujemo samo to, kar nam naroči. 3,56 2,73 505,15 0,00
(1,29) (1,18)
Med razlago samo prepisujemo s table in prosojnic. 3,08 2,82 47,67 0,00
(1,38) (1,14)
Novo učno snov obravnava na zanimiv način. 3,06 2,66 145,57 0,00
(1,27) (0,97)
Pri obravnavanih postavkah se večinoma tudi povprečni odgovori gimnazijskih dija-
kov in dijakov v poklicnem in strokovnem izobraževanju (tako kot pri učiteljih) statistič-
154
kovnega izobraževanja na obravnavo nove učne snovi
Dijaki Dijaki
poklic. in gimnazije
strok.
MM F p
(SD) (SD)
V razlago vključuje dijake tako, da tudi sami kaj razložijo. 3,16 2,98 36,19 0,00
(1,13) (0,92)
Spodbuja dijake, da o obravnavani snovi postavljajo 3,23 3,21 0,25 0,61
vprašanja. (1,18) (0,99)
Spodbuja dijake, da o snovi izražajo mnenja (tudi kritična). 3,04 2,73 94,09 0,00
(1,21) (0,99)
Spodbuja dijake, da iščejo primere o obravnavani snovi. 2,93 2,66 77,12 0,00
(1,13) (0,95)
Dijaki dovoli, da povedo svoje mnenje o obravnavani snovi, 3,26 2,96 77,12 0,00
tudi če je drugačno od njegovega. (1,22) (1,08)
Dijakom predstavi uporabno vrednost obravnavane snovi 3,18 2,54 416,65 0,00
(kje in kako bodo lahko znanje uporabili). (1,13) (0,98)
Novo snov ponazarja z videoposnetki in slikovnimi prikazi. 2,75 1,82 942,72 0,00
(1,34) (0,74)
Med razlago uporablja avdio-vizualna sredstva (grafoskop, 3,21 2,03 1339,50 0,00
projektor, kasetofon, video …). (1,42) (0,79)
Razlago bere iz knjige, učbenika, svojih zapiskov. 3,04 3,03 0,12 0,72
(1,35) (1,18)
Dijaki sprašujemo in odgovarjamo samo, če to od nas 2,90 3,24 95,38 0,00
zahteva (nas neposredno izzove). (1,23) (1,11)
Dijaki si sproti zapisujemo samo to, kar nam naroči. 3,56 2,73 505,15 0,00
(1,29) (1,18)
Med razlago samo prepisujemo s table in prosojnic. 3,08 2,82 47,67 0,00
(1,38) (1,14)
Novo učno snov obravnava na zanimiv način. 3,06 2,66 145,57 0,00
(1,27) (0,97)
Pri obravnavanih postavkah se večinoma tudi povprečni odgovori gimnazijskih dija-
kov in dijakov v poklicnem in strokovnem izobraževanju (tako kot pri učiteljih) statistič-
154