Page 152 - Tina Vršnik Perše (ur.). Strokovni delavci v poklicnem in strokovnem izobraževanju in njihov profesionalni razvoj. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2015. Digitalna knjižnica, Documenta 10.
P. 152
glednica 1: Primerjava subjektivnih pogledov učiteljev gimnazijskega ter poklicnega in
strokovnega izobraževanja na obravnavo nove učne snovi

Učitelji Učitelji F p
poklic. in gimnazije
M (SD)
strok.
M (SD)

V razlago vključujem dijake tako, da tudi sami kaj razložijo. 3,85 3,85 0,00 0,99
(0,72) (0,76)

Spodbujam dijake, da o obravnavani snovi postavljajo 4,13 4,24 7,81 0,01
vprašanja. (0,69) (0,75)

Spodbujam dijake, da o snovi izražajo mnenja (tudi kritična). 4,11 4,01 5,52 0,02
(0,72) (0,87)

Spodbujam dijake, da iščejo primere o obravnavani snovi. 4,04 3,81 8,88 0,00
(1,47) (0,80)

Dijaki povedo svoje mnenje o obravnavani snovi, tudi če je 3,72 3,63 3,99 0,05
drugačno od mojega. (0,81) (0,95)

Dijakom predstavim uporabno vrednost obravnavane snovi 4,16 3,99 17,11 0,00
(kje in kako bodo lahko znanje uporabili). (0,70) (0,78)

Novo snov ponazarjam z videoposnetki in slikovnimi 3,44 3,06 48,44 0,00
prikazi. (0,96) (0,97)

Med razlago uporabljam avdio-vizualna sredstva (grafoskop, 3,68 3,59 2,79 0,09
projektor, kasetofon, video …). (1,00) (1,01)

Razlago berem iz knjige, učbenika, svojih zapiskov. 1,78 3,02 627,48 0,00
(0,94) (0,25)

Dijaki sprašujejo in odgovarjajo samo, če to od njih 2,61 3,65 385,66 0,00
zahtevam (jih neposredno izzovem). (0,93) (0,84)

Dijaki si sproti zapisujejo samo to, kar jim naročim. 3,17 3,19 0,06 0,81
(1,10) (0,40)

Med razlago dijaki samo prepisujejo s table in prosojnic. 2,37 2,14 13,58 0,00
(1,09) (0,99)

Novo snov obravnavam na zanimiv način. 3,91 3,86 2,10 0,15
(0,62) (0,64)

Primerjava med učitelji, ki poučujejo v gimnazijskem izobraževanju, ter učitelji, ki po-
učujejo v strokovnem in poklicnem izobraževanju, je ponudila nekaj zanimivih in nepri-

152
   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157