Page 71 - Šimenc, Marjan, Sardoč, Mitja, Mlekuž, Ana. Državljanska vzgoja v Sloveniji. Nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja ICCS 2009. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2015. Digitalna knjižnica, Documenta 9
P. 71
lišča učencev

To poglavje nacionalnega poročila Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izo-
braževanja ICCS 2009 prinaša predstavitev stališč, pojmovanj, drž in vrednot ter name-
ravanega delovanja slovenskih učencev na področju demokracije in državljanstva, pravic
in svoboščin, zaupanja v posamezne inštitucije ter različnih vidikov državljanske enakosti
oz. enakopravnosti ter različnosti (npr. enakost spolov).1 Kakor izpostavljajo avtorji med-
narodnega poročila raziskave ICCS 2009, je problematika, ki je predstavljena v tem po-
glavju, primarno povezana s 3. in 4. raziskovalnim vprašanjem ((3. raziskovalno vpraša-
nje) Kako veliki so interesi in dispozicije učencev za vključitev v javno in politično življenje,
kateri dejavniki znotraj ali zunaj države so povezani s to vključitvijo? in (4. raziskovalno
vprašanje) Kako učenci zaznavajo vpliv groženj civilni družbi in odzive na te grožnje v pri-
hodnjem razvoju družbe?) ter številnimi drugimi raziskovalnimi vprašanji o percepciji de-
mokracije in državljanstva, enakopravnosti oz. enakosti pravic posameznikov itn. (Schulz
idr. 2010: 87).

Uvodni del tega poglavja prinaša predstavitev stališč učencev o različnih vidikih de-
mokracije in državljanstva. Drugi del prikazuje stopnjo pomembnosti različnih praks in
dejavnosti, ki so povezane s pojmovanjem dobrega državljana. Sledi predstavitev stopnje
zaupanja učencev v inštitucije. Zaradi spremljanja trendov zaupanja učencev v inštitucije,
ki jih praviloma povezujemo z demokracijo, so v tem razdelku prikazani tudi nekateri re-
zultati raziskave CIVED o zaupanju v inštitucije ter podpori političnim strankam. Četr-
ti razdelek tega poglavja prinaša predstavitev stališč učencev o identiteti ter pripadnosti
skupnosti. Zadnji razdelek tega poglavja prinaša predstavitev stališč učencev o različnih

1 Za podrobnejšo predstavitev tega dela Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja ICCS 2009 glej
4. poglavje mednarodnega poročila raziskave ICCS 2009 (Schulz idr., 2010).

71
   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76