Page 68 - Šimenc, Marjan, Sardoč, Mitja, Mlekuž, Ana. Državljanska vzgoja v Sloveniji. Nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja ICCS 2009. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2015. Digitalna knjižnica, Documenta 9
P. 68
itve oblasti. Če bi učenci o teh dveh temah v šoli izvedeli več, ne bi tako številni učenci
izvršni oblasti pripisovali vlogo zakonodajne.

Naslednje vprašanje se je nanašalo na pojem totalitarne države, ki ga učenci srečajo
tudi pri pouku zgodovine 20. stoletja, poleg tega pa je tudi vseprisoten v medijih in poli-
tičnem govoru.

Tabela 35: Pojem totalitarne države

Totalitarna je država, v kateri… 2009 2009
8 r. 9 r.

Vlada popolna svoboda. 28 17

Je v veljavi delitev oblasti. 21 14
Država nadzira vsa področja življenja. 30 56

Je oblast države omejena. 17 13

Vir: Baza podatkov ICCS 2009.

Izkazalo se je, da je dobra četrtina osmošolcev totalitarno državo povezovalo z njenim
nasprotjem, popolno svobodo, samo slaba tretjina jih je poznala pravilni odgovor. V 9. ra-
zredu je bilo takih učencev sicer več kot polovica, pa vendar jih 44 % ni poznalo pojma, ki
je nujen za razumevanje evropske zgodovine 20. stoletja.

Predzadnje in zadnje vprašanje sta se nanašali na poznavanje pomembnih oseb iz poli-
tičnega življenja v času raziskave. Prvo se je nanašalo na predsednika slovenskega državne-
ga zbora, ki je bil v času poteka raziskave Pavle Gantar. Večina osmošolcev in večina deve-
tošolcev je to funkcijo pripisalo takratnemu predsedniku vlade Borutu Pahorju.

Tabela 36: Kdo je predsednik Državnega zbora

Predsednik/-ca Državnega zbora je… 2009 2009
8 r. 9. r
Franc Testen 2 3
Pavle Gantar 37 43

Zdenka Čebašek Travnik 44

Borut Pahor 54 51

Vir: Baza podatkov ICCS 2009.

68
   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73