Page 65 - Šimenc, Marjan, Sardoč, Mitja, Mlekuž, Ana. Državljanska vzgoja v Sloveniji. Nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja ICCS 2009. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2015. Digitalna knjižnica, Documenta 9
P. 65
(oziroma ni samo) težava bralna pismenost, temveč tudi ali predvsem samostojno pisno
izražanje. O tem pa nam dosedanje mednarodne raziskave bralne pismenosti še niso dale
bolj poglobljenih informacij.

Razlike v državljanski vednosti med leti 1999 in 2009

Slika 5: Spremembe v poznavanju vsebine državljanske vzgoje od leta 1999.
Vir: ICCS 2009 (mednarodno poročilo), tabela 3.14 (str. 83).
Med sodelujočimi državami je 18 držav sodelovalo v raziskavi državljanske vednosti v
letu 1999 (raziskava CIVED) in 2009 (raziskava ICCS), tako da je bilo mogoče ugotavljati
tudi spremembe v dosežkih učencev v razmiku desetih let. V preizkus znanja je bilo v letu
2009 vključenih tudi 17 vprašanj iz leta 1999, ki so tako tvorila neposredno povezavo med
obema raziskavama. 4 države, med njimi tudi Slovenija, so zaradi te primerjave v raziska-
vo vključile tudi učence 9. razreda. V Sloveniji je bil razlog prehod iz osemletke na devet-
letko in zgodnejši vstop v šolo, ki je potekal v obdobju med obema raziskavama, tako da

65
   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70