Page 62 - Šimenc, Marjan, Sardoč, Mitja, Mlekuž, Ana. Državljanska vzgoja v Sloveniji. Nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja ICCS 2009. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2015. Digitalna knjižnica, Documenta 9
P. 62
dosegali na 95. percentilu 686 točk, kar je sicer za 26 točk bolje od učencev v 8. razredu,
vendar pomembno manj od najboljših osmošolcev v najboljših evropskih državah.

Razporeditev dosežkov po šolah v Sloveniji

Mednarodne primerjave kažejo tudi, da v Sloveniji razlike med šolami, ko gre za kvalite-
to vednosti na področju državljanske vzgoje, niso izrazite, saj se manj kot desetina varian-
ce v dosežkih (8,9 %) učencev pojasni na ravni razlik med šolami. Kakor prikazuje spodnja
slika, je manjši odstotek pojasnjene variance na ravni razlik med šolami le še na Cipru, v
Južni Koreji in na Norveškem (mednarodno povprečje pa je 27,9 %) (Cosgrove, Gilleece
in Shiel, 2011: 194).

70
60
50
40

% variance med
30 šolami

povprečni dosežek
20
10

0

Slika 3: Povprečni dosežek in varianca med šolami v nekaterih sodelujočih državah.
Vir: Baza podatkov ICCS 2009.

62
Ciper
Republika Koreja

Norveška
Slovenija

Finska
Danska

Italija
Švedska

Litva
Kitajski Tajpej
Dominikanska republika

Poljska
Estonija

Češka
Grčija
Latvija
Avstrija
Španija
Kolumbija
Slovaška

Čile
Mehika

Tajska
Irska

Anglija
Indonezija

Paragvaj
Švica

Gvatemala
Ruska federacija
Nova Zelandija
Belgija (Flamski del)

Bolgarija
Malta

Povprečje 10-ih držav
ICCS povprečje
   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67