Page 62 - Šimenc, Marjan, Sardoč, Mitja, Mlekuž, Ana. Državljanska vzgoja v Sloveniji. Nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja ICCS 2009. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2015. Digitalna knjižnica, Documenta 9
P. 62
dosegali na 95. percentilu 686 točk, kar je sicer za 26 točk bolje od učencev v 8. razredu,
vendar pomembno manj od najboljših osmošolcev v najboljših evropskih državah.
Razporeditev dosežkov po šolah v Sloveniji
Mednarodne primerjave kažejo tudi, da v Sloveniji razlike med šolami, ko gre za kvalite-
to vednosti na področju državljanske vzgoje, niso izrazite, saj se manj kot desetina varian-
ce v dosežkih (8,9 %) učencev pojasni na ravni razlik med šolami. Kakor prikazuje spodnja
slika, je manjši odstotek pojasnjene variance na ravni razlik med šolami le še na Cipru, v
Južni Koreji in na Norveškem (mednarodno povprečje pa je 27,9 %) (Cosgrove, Gilleece
in Shiel, 2011: 194).
70
60
50
40
% variance med
30 šolami
povprečni dosežek
20
10
0
Slika 3: Povprečni dosežek in varianca med šolami v nekaterih sodelujočih državah.
Vir: Baza podatkov ICCS 2009.
62
Ciper
Republika Koreja
Norveška
Slovenija
Finska
Danska
Italija
Švedska
Litva
Kitajski Tajpej
Dominikanska republika
Poljska
Estonija
Češka
Grčija
Latvija
Avstrija
Španija
Kolumbija
Slovaška
Čile
Mehika
Tajska
Irska
Anglija
Indonezija
Paragvaj
Švica
Gvatemala
Ruska federacija
Nova Zelandija
Belgija (Flamski del)
Bolgarija
Malta
Povprečje 10-ih držav
ICCS povprečje
vendar pomembno manj od najboljših osmošolcev v najboljših evropskih državah.
Razporeditev dosežkov po šolah v Sloveniji
Mednarodne primerjave kažejo tudi, da v Sloveniji razlike med šolami, ko gre za kvalite-
to vednosti na področju državljanske vzgoje, niso izrazite, saj se manj kot desetina varian-
ce v dosežkih (8,9 %) učencev pojasni na ravni razlik med šolami. Kakor prikazuje spodnja
slika, je manjši odstotek pojasnjene variance na ravni razlik med šolami le še na Cipru, v
Južni Koreji in na Norveškem (mednarodno povprečje pa je 27,9 %) (Cosgrove, Gilleece
in Shiel, 2011: 194).
70
60
50
40
% variance med
30 šolami
povprečni dosežek
20
10
0
Slika 3: Povprečni dosežek in varianca med šolami v nekaterih sodelujočih državah.
Vir: Baza podatkov ICCS 2009.
62
Ciper
Republika Koreja
Norveška
Slovenija
Finska
Danska
Italija
Švedska
Litva
Kitajski Tajpej
Dominikanska republika
Poljska
Estonija
Češka
Grčija
Latvija
Avstrija
Španija
Kolumbija
Slovaška
Čile
Mehika
Tajska
Irska
Anglija
Indonezija
Paragvaj
Švica
Gvatemala
Ruska federacija
Nova Zelandija
Belgija (Flamski del)
Bolgarija
Malta
Povprečje 10-ih držav
ICCS povprečje