Page 58 - Šimenc, Marjan, Sardoč, Mitja, Mlekuž, Ana. Državljanska vzgoja v Sloveniji. Nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja ICCS 2009. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2015. Digitalna knjižnica, Documenta 9
P. 58
56 En razlog
14 17 Dva razloga

Kodirna shema (ustrezni tipi odgovorov):
- Boljše poznavanje ali razumevanje bistva vprašanja ali situacije.
- Rešitev problema ali forum, na katerem se lahko pride do rešitve.
- Povečana družbena harmonija, sprejemanje razlik, zmanjševanje frustracij.
- Povečano pripravljenost ljudi ali motivacija za participacijo v družbi.
- Predstavlja/udejanja načelo svobode izražanja.

Opomba: V levem stolpcu so prikazani % učencev, ki so na vprašanje podali en oziroma dva ra-
zloga v Sloveniji ter na mednarodni ravni.
Gre za vprašanje, ki preverja zgornji del tretje ravni lestvice vednosti (nad 563 doseže-
nih točk). Učenec, ki je dosegel 701 točko, ima torej 62 % možnosti, da je na to vprašanje
odgovoril pravilno. Vsebinsko je vprašanje s področja državljanskih načel, kognitivno pa
s področja sklepanja in analiziranja. To je bilo težko vprašanje, zlasti zato, ker se je zahte-
valo dva različna razloga, ne pa preprostega ponavljanja istega odgovora v različnih formu-
lacijah. V Sloveniji je en pravilni odgovor navedla dobra polovica učencev, drugi pravilni
odgovor pa le 14 % učencev. V mednarodnem vzorcu so bili učenci malenkost uspešnejši.
Najuspešnejši so bili učenci v Južni Koreji, kjer je en pravilni odgovor navedlo 81 % učen-
cev, dva pa 39 % učencev. Najmanj uspešni so bili učenci v Lihtenštajnu, kjer je en pravlini
odgovor navedlo 32 % učencev, dva pa le 4 % učencev.

Dosežki državljanske vednosti učencev

Vednost učencev se je v okviru raziskave ICCS 2009 ugotavljala z vprašalnikom z 80 vpra-
šanji. Na osnovi 79 vprašanj preizkusa, ki je preverjal znanje učencev s širšega področja
državljanske vzgoje, je bila oblikovana lestvica s povprečjem 500 in standardno deviacijo
100, ki omogoča primerjavo dosežkov učencev iz različnih držav.

58
   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63