Page 146 - Šimenc, Marjan, Sardoč, Mitja, Mlekuž, Ana. Državljanska vzgoja v Sloveniji. Nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja ICCS 2009. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2015. Digitalna knjižnica, Documenta 9
P. 146
a) splošen pristop do državljanske vzgoje in/ali vsebinska struktura in pre-
nos programa;
b) prakse poučevanja, kot so tiste, ki spodbujajo višje ravni mišljenja in
analize v odnosu do državljanstva;
c) vidiki organizacije šole, vključno z možnostjo, da učenci prispevajo k re-
ševanju konfliktov, sodelujejo in so vključeni v procese odločanja?
6) Kateri vidiki osebnega in družbenega ozadja učencev, kot so spol, socialno-
-ekonomsko in jezikovno ozadje, so povezani z znanjem učenca o državljanski
vzgoji in odnosih do nje? (Shulz idr., 2010: 23–24)
Pričujoče nacionalno poročilo »Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobra-
ževanja ICCS 2009« prinaša predstavitev rezultatov slovenskih učencev, učiteljev in rav-
nateljev, ki so v raziskavi sodelovali.
Tako zaradi kompleksnosti problematike državljanske vzgoje kakor tudi zaradi zasta-
vljenih ciljev raziskave ICCS 2009 prinašajo rezultati te raziskave vrsto informacij o t. i.
»državljanski vednosti« učencev, o poznavanju delovanja demokratičnih inštitucij ter o
zaupanju v le-te, o njihovi angažiranosti oz. sodelovanju v širši družbi, o njihovih vredno-
tah in stališčih do posameznih političnih in družbenih vprašanj (npr. enakosti spolov,
svobode izražanja, priseljevanja, pravic manjšin, itn.) ter o različnih pojmovanjih nekate-
rih izmed osrednjih pojmov s tega vsebinskega področja, kot npr. državljanska enakost,
človekove pravice in svoboščine. Hkrati so rezultati raziskave ICCS 2009 tudi pomem-
ben vir podatkov o poučevanju in učenju državljanske vzgoje ter o vplivu širše skupnosti
na proces šolanja nasploh.

146
   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151