Page 145 - Šimenc, Marjan, Sardoč, Mitja, Mlekuž, Ana. Državljanska vzgoja v Sloveniji. Nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja ICCS 2009. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2015. Digitalna knjižnica, Documenta 9
P. 145
zetek

Mednarodna raziskava državljanske vzgoje in izobraževanja (International Civic and
Citizenship Education Study - okrajšano ICCS 2009) je projekt Mednarodnega združe-
nja za raziskavo dosežkov v izobraževanju (IEA) na področju državljanske vzgoje. Vanjo
je bilo (vključno s Slovenijo) vključenih 38 držav, več kot 140.000 učencev, več kot 62.000
učiteljev in več kot 5.300 šol. Najsplošnejša opredelitev cilja Mednarodne raziskave dr-
žavljanske vzgoje in izobraževanja ICCS 2009, ki je v Sloveniji potekala marca in aprila
2009, je, raziskati, kako po različnih državah pripravljajo 14-letnike za njihovo vlogo drža-
vljana oziroma državljanke. Raziskava se osredotoča na vednost učencev s področja drža-
vljanske vzgoje, pa tudi na njihova stališča, zaznave in dejavnosti na tem področju (Schulz
idr., 2010). Kakor so izpostavili avtorji mednarodnega poročila raziskave ICCS 2009, je
raziskava poskušala odgovoriti na naslednja raziskovalna vprašanja, in sicer:

1) Kakšne so razlike v vednosti učencev na področju državljanske vzgoje med dr-
žavami kot tudi med učenci?
2) Katere spremembe v znanju s področja državljanske vzgoje so nastopile v ob-
dobju od zadnje mednarodne raziskave leta 1999?
3) Kako veliki so interesi in dispozicije učencev za vključitev v javno in politično
življenje, kateri dejavniki znotraj ali zunaj države so povezani s to vključitvijo?
4) Kako učenci zaznavajo vpliv groženj civilni družbi in odzive na te grožnje v
prihodnjem razvoju družbe?
5) Kateri od naslednjih vidikov šol in izobraževalnih sistemov so povezani z drža-
vljanskim vedenjem in odnosom do državljanstva:

145
   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150