Page 130 - Šimenc, Marjan, Sardoč, Mitja, Mlekuž, Ana. Državljanska vzgoja v Sloveniji. Nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja ICCS 2009. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2015. Digitalna knjižnica, Documenta 9
P. 130
njem učencev o državljanstvu in oceni učiteljev glede šolske klime obstaja pozitivna
povezava.

Kakor je razvidno iz rezultatov, ki so prikazani v spodnji tabeli, slovenski učitelji razre-
dno klimo ocenjujejo statistično značilno slabše od mednarodnega povprečja. Statistično
značilno slabše od mednarodnega povprečja ocenjujejo razredno klimo tudi učitelji iz Ci-
pra, Češke in Slovaške. Iz spodnje tabele lahko tudi razberemo, da najslabšo oceno razre-
dne klime dajejo učitelji v Sloveniji in na Slovaškem.

Vprašalnik za učitelje je vseboval tudi vprašanje o sodelovanju učencev pri posame-
znih razrednih aktivnostih.

Tabela 65: Odgovori slovenskih učiteljev na vprašanje o sodelovanju učencev pri razrednih ak-
tivnostih

Koliko osmošolcev pri vašem pouku…

Vsi ali sko- Večina Nekateri Nihče ali
raj vsi skoraj nihče

predlaga dejavnosti razreda? 2 16 71 11

se z učiteljem dogovarja o učnih ciljih? 2 11 51 36

predlaga teme za razredno diskusijo? 2 12 65 22

brez zadržkov pove svoje stališče o šolskih težavah? 9 42 46 3

zna poslušati in spoštuje mnenje, čeprav se razlikuje od 3 39 55 3
njihovega?

brez zadržkov izraža svoje mnenje, čeprav se razlikuje 5 34 58 3
od mnenja večine?

se dobro počuti med razredno diskusijo, ker vedo, da se 8 50 40 2
bo njihovo mnenje spoštovalo?

razpravlja o izbiri učbenikov in učnih gradiv? 1 4 32 63

Vir: Baza podatkov ICCS 2009.

Kakor je razvidno iz zgornje tabele, slovenski učitelji kot najpogostejšo dejavnost, pri
kateri sodelujejo vsi ali skoraj vsi oz. večina učencev, izpostavljajo dobro počutje med ra-
zredno diskusijo (58 %) in to, da učenci brez zadržkov povedo svoje stališče o šolskih teža-
vah (51 %). Samo nekateri oz. nihče ali skoraj nihče izmed učencev po mnenju slovenskih
učiteljev ne razpravlja o izbiri učbenikov in učnih gradiv (5 %), se z učitelji ne dogovarja o
učnih ciljih (13 %) ali ne predlaga teme za razredno diskusijo (14 %).

130
   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135