Page 132 - Šimenc, Marjan, Sardoč, Mitja, Mlekuž, Ana. Državljanska vzgoja v Sloveniji. Nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja ICCS 2009. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2015. Digitalna knjižnica, Documenta 9
P. 132
totek učiteljev, ki menijo, da za večina njihovih učencev veljajo lastnosti, opisane v
zgornjih trditvah, se giblje med 22 % (za »se z učiteljem dogovarja o učnih ciljih« in »raz-
pravlja o izbiri učbenikov in učnih gradiv«) ter 70 % (za »se dobro počuti med razre-
dno diskusijo, ker vedo, da se bo njihovo mnenje spoštovalo«). Med državami so se pri
tej lestvici pojavile opazne razlike. Povprečna ocena učiteljev v Kolumbiji, Dominikanski
republiki, Gvatemali, Indoneziji, Litvi, Paragvaju in na Tajskem pri lestvici sodelovanja
učencev pri razrednih aktivnostih je za 3 točke višja od povprečja ICCS. Na drugi strani
ranžirne lestvice pa so Kitajski Tajpej, Češka, Finska, Lihtenštajn, Slovaška, Slovenija in
Španija, kjer je ocena učiteljev za 3 točke nižja od povprečja ICCS. To lahko pomeni, da
slovenski učitelji manj pozitivno kot učitelji v večini drugih držav ocenjujejo obseg aktiv-
nosti učencev med poukom.

Tudi vprašalnik za učence je vseboval podobno vprašanje o različnih dejavnostih v ra-
zredu.

Tabela 66: Odgovori slovenskih osmošolcev na vprašanje, kako pogosto se dogajajo spodaj na-
štete stvari

Ko med rednim poukom razpravljate o političnih in družbenih vprašanjih, kako pogosto se dogaja naslednje?

Nikoli Redko Včasih Pogosto

Učitelji spodbujajo učence, da oblikujejo svoja stališča. 7 15 35 43

Učitelji spodbujajo učence, naj izražajo svoja mnenja. 4 12 27 57

Učenci med poukom predlagajo razpravo o tekočem 34 42 19 5
političnem dogajanju.

Učenci med poukom izražajo svoja menja, čeprav se ta 7 22 38 33
razlikujejo od mnenj večine drugih učencev.

Učitelji spodbujajo učence, da razpravljajo o vprašanjih, 12 26 38 24
o katerih imajo ljudje različna mnenja.

Učitelji predstavijo več pogledov na problem, ko ga raz- 8 21 38 33
lagajo v razredu.

Vir: Baza podatkov ICCS 2009.

Kakor je razvidno iz zgornje tabele, so odgovori slovenskih učencev na vprašanja, ki se
nanašajo na razpravljanje o političnih in družbenih vprašanjih, večinoma pozitivni. Kot
najbolj pogoste dejavnosti (pogosto ali včasih) so učenci izpostavili spodbujanje učencev s
strani učiteljev, naj izražajo svoja mnenja (84 %) ter oblikujejo svoja stališča (78 %). Kot
najmanj izrazito dejavnosti so slovenski učenci izpostavili trditev, da učenci med poukom

132
   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137