Page 58 - Šterman Ivančič, Klaudija, ur. Izhodišča merjenja bralne pismenosti v raziskavi PISA 2012 s primeri nalog. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 6
P. 58
edelitev vprašanja na podlagi izhodišč

Bralni kontekst oz. situacija Osebni
Oblika besedila Vezano besedilo
Tip besedila Pripoved
Bralni vidik Integracija in interpretacija: razvijanje širšega razumevanja
Namen vprašanja Sklepanje o razlogih za vedenje oseb
Oblika vprašanja Vprašanje izbirnega tipa

MACONDO: TOČKOVANJE 3

Pravilen odgovor

Koda 1: C. Svoja čustva so želeli prihraniti za resnično življenje.

Nepravilen odgovor

Koda 0: Drugi odgovori.

Koda 9: Ni odgovora.

Vprašanje zahteva razmišljanje o besedilu in vrednotenje tega besedila z name-
nom tvorjenja širšega razumevanja. Za dodelitev točk morajo dijaki s spajanjem
elementov iz celotnega besedila določiti razlog za specifično obnašanje likov v
zgodbi. Da bi izbrali odgovor C, morajo prej ovreči nekaj možnih razlogov za
to, da ljudje niso več hoteli hoditi v kino – ti razlogi so distraktorji, ki temeljijo na
vnaprejšnjih idejah in ne na samem besedilu.

4. vprašanje: MACONDO
Kdo so ”izmišljena bitja”, ki jih omenja zadnja vrstica besedila?

A Duhovi.
B Izumi zabavišča.
C Liki iz filmov.
D Igralci.

58
   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63