Page 59 - Šterman Ivančič, Klaudija, ur. Izhodišča merjenja bralne pismenosti v raziskavi PISA 2012 s primeri nalog. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 6
P. 59
edelitev vprašanja na podlagi izhodišč

Bralni kontekst oz. situacija Osebni
Oblika besedila Vezano besedilo
Tip besedila Pripoved
Bralni vidik Integracija in interpretacija: razvijanje interpretacije
Namen vprašanja Razumevanje reference, kadar je odnosnica izražena le posre-
dno in ne neposredno
Oblika vprašanja Vprašanje izbirnega tipa

MACONDO: TOČKOVANJE 4

Pravilen odgovor
Koda 1: C. Liki iz filmov.
Nepravilen odgovor
Koda 0: Drugi odgovori.
Koda 9: Ni odgovora.

Da dobijo točke za pravilen odgovor, morajo dijaki pri tem vprašanju slediti ve-
rigi dogodkov, podanih v besedilu. Približno tri četrtine dijakov, ki so sodelova-
li v predraziskavi, so pravilno identificirale izmišljena bitja, ki so v besedilu prej
opisana kot žive slike. Vprašanje se v kategorijo integracije in interpretacije uvršča
ravno zato, ker mora bralec pri odgovarjanju nanj med seboj povezati različne
dele besedila. Večina napačnih odgovorov se pri tem vprašanju navezuje na od-
govor D, v tem primeru pa gre za napako pri ločevanju izmišljenega od resnič-
nega.

59
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64