Page 17 - Šterman Ivančič, Klaudija, ur. Izhodišča merjenja bralne pismenosti v raziskavi PISA 2012 s primeri nalog. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 6
P. 17
Education), NIER (National Institute for Educational Policy Research) in (CRP) Henri
Tudor and Universite de Luxembourg (EMACS).

Naloga mednarodnega združenja organizacij je nadziranje razvoja in oblikovanje mer-
skih inštrumentov (nalog in vprašalnikov) ter postopkov vzorčenja, prevajanje/verifikaci-
ja gradiv, oblikovanje postopkov preverjanja znanja na terenu, nadzor zajema in obdelave
podatkov, statistične analize ter poročanje rezultatov. Veliko časa namenijo tudi spodbu-
janju odprte in učinkovite komunikacije med vsemi udeleženci v projektu ter tesnemu so-
delovanju s predstavniki nacionalnih centrov. Skrbijo tudi za nenehno strokovno izobra-
ževanje zaposlenih v nacionalnih centrih, zaradi lažjega uvajanja novosti, ki jih prinaša
vsak posamezen cikel raziskave.

Posebno vlogo pa imajo v raziskavi PISA tudi različne ekspertne skupine, ki so
ustanovljene z namenom neodvisnega svetovanja. Naj omenimo le nekatere:

d) Skupina svetovalcev za tehnično izvedbo raziskave – TAG (Technical Adviso-
ry Group)
Ta skupina svetuje pri tehničnih posebnostih, kot je na primer metodologija vzorče-
nja, poseben poudarek pa namenja zagotavljanju tehnično brezhibnih podatkov, zbranih
v raziskavi.

e) Ekspertne skupine za posamezna področja merjenja
Za pripravo predlogov okvirov merjenja znanja posameznih področij pismenosti in
zbiranje in pripravo predlogov nalog v mednarodnih preizkusih znanja delujejo Ekspertna
skupina za bralno pismenost (Reading Expert Group, REG), Ekspertna skupina za mate-
matiko (Mathematics Expert Group, MEG) in Ekspertna skupina za naravoslovje (Science
Expert Group, SEG). Za pripravo predlogov vprašanj v mednarodnih vprašalnikih za za-
jemanje podatkov o spremljajočih dejavnikih, deluje Ekspertna skupina za pripravo vpra-
šalnikov (Questionnaire Expert Group, QEG).
V posameznem ciklu raziskave PISA so ustanovljeni tudi različni forumi, kjer ima-
jo strokovnjaki iz posameznih sodelujočih držav možnost zagovarjati interese in poglede
svoje države pri nastajanju teoretičnih podlag (izhodišč) raziskave in razvoju inštrumen-
tov merjenja.

Raziskava PISA na nacionalni ravni

Ministrstvo za šolstvo in šport je tudi v tem ciklu raziskave PISA naročnik in financer
le-te (skrbnik pogodbe med OECD in Slovenijo), Slovenijo pa zastopa tudi v Mednaro-
dnem svetu raziskave. Odgovornost za izvedbo raziskave v Sloveniji nosi Nacionalni cen-

17
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22