Page 131 - Šterman Ivančič, Klaudija, ur. Izhodišča merjenja bralne pismenosti v raziskavi PISA 2012 s primeri nalog. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 6
P. 131
oga Podzemna železnica iz predraziskave PISA 2009 vsebuje grafični prikaz
iz vsem znanega dokumenta, zemljevida mreže mestnega prometa v obliki dia-
grama. V nalogi so uporabljena izmišljena imena krajev, ki so jih morale sodelu-
joče države prilagoditi za potrebe nacionalne verzije raziskave. Gre za neveza-
no besedilo, ki bi bilo lahko podano kot kombiniran seznam postaj, razvrščenih
glede na progo, značilnosti in lokacijo na mreži. Čeprav je razmeroma prepro-
sto, vsebuje element, ki reševanje dodatno zaplete, namreč legendo simbolov,
ki so jo morali dijaki obvezno uporabiti za pridobitev točk za pravilen odgovor
na spodnje vprašanje.

1. vprašanje: PODZEMNA ŽELEZNICA
Na kateri postaji podzemne železnice lahko vstopimo tako na lokalni avtobus kot na
lokalni vlak?

.............................................................................................................................................................
Opredelitev vprašanja na podlagi izhodišč

Bralni kontekst oz. situacija Javni
Oblika besedila Nevezano besedilo
Tip besedila Opis
Bralni vidik Iskanje in dostopanje do informacij
Namen vprašanja Prepoznati informacijo ob povezovanju podatkov na zemlje-
vidu
Oblika vprašanja Vprašanje izbirnega tipa

PODZEMNA ŽELEZNICA: TOČKOVANJE 1

NAMEN VPRAŠANJA:
Iskanje in dostopanje do podatkov: prepoznavanje podatkov.
Iskanje podatka s povezovanjem po zemljevidu.

Pravilen odgovor

Koda 1: Eksplicitno omeni postajo Center. Lahko omeni progo.

• Na postaji Center.
• Center.

131
   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136