Page 134 - Šterman Ivančič, Klaudija, ur. Izhodišča merjenja bralne pismenosti v raziskavi PISA 2012 s primeri nalog. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 6
P. 134
edelitev vprašanja na podlagi izhodišč

Bralni kontekst oz. situacija Osebni
Oblika besedila Mešano besedilo
Tip besedila Opis
Bralni vidik Razmišljanje o … in vrednotenje besedila
Namen vprašanja Prepoznati namen grafičnega prikaza v besedilu
Oblika vprašanja Vprašanje zaprtega tipa

PODZEMNA ŽELEZNICA: TOČKOVANJE 3
NAMEN VPRAŠANJA

Razmišljanje o … in vrednotenje besedila: razmišljanje o obliki besedila in vredno-
tenje le-te.
Prepoznavanje namena grafične oznake na zemljevidu.
Pravilen odgovor

Koda 1: Omeni dejstvo, da so te postaje na koncu ali na začetku proge.
• Konec proge.
• Končna postaja.

Nepravilen odgovor

Koda 0: Poda pomanjkljiv ali nejasen odgovor.

Poda odgovor, ki kaže nepravilno razumevanje besedila, ali neprepričljiv ali
Koda 9: neumesten odgovor.
• Tam greš lahko na avtobus. [mogoče, ampak sivi obroč ne kaže tega]
• To so postaje, ki imajo največ prometa.
• To so največje postaje.
Ni odgovora.

To vprašanje se je pokazalo za dokaj zahtevno, saj je nanj v predraziskavi pravil-
no odgovorilo manj kot dve tretjini dijakov. Vprašanje od dijaka zahteva, da pri
odgovarjanju upošteva grafično značilnost (senčenje), ki je skupna več postajam
na zemljevidu, ter ugotovi, kaj le-ta na zemljevidu predstavlja. Težavnost tega
vprašanja se nahaja v posploševanju namena te značilnosti. Vprašanje od dijaka

134
   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139