Page 127 - Šterman Ivančič, Klaudija, ur. Izhodišča merjenja bralne pismenosti v raziskavi PISA 2012 s primeri nalog. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 6
P. 127
vilen odgovor

Koda 1: Omeni 1. dan, 2. dan, 3. dan, 4. dan ALI 5. dan IN navede razlog, ki je
prepričljiv in skladen z besedilom. Odgovor mora (eksplicitno ali implicitno)
povzemati besedilo.
• 1. dan. Ves čas hodiš navkreber.
• 2. dan. Zame je hoja gor in dol, pa spet gor in dol težja, kot če bi se samo
povzpel in sestopil.
• 3. dan. Blazno visok vrh.
• 4. dan. Ta vrh je videti precej naporen.
• 5. dan. Ves dan hodiš navzdol.

Nepravilen odgovor

Koda 0: Poda odgovor, ki se ne nanaša na besedilo.
• 1. dan, ko še nisi navajen. [odgovor se ne nanaša na besedilo]
• 5. dan. Takrat si že povsem izčrpan. [odgovor se ne nanaša na besedilo]
Poda odgovor brez pojasnila.
• 2. dan. [brez pojasnila]
Poda pomanjkljiv ali nejasen odgovor.
• 1. dan, ker bo težko. [nejasen odgovor]
• 3. dan, to je na sredi poti, zato je najbolj naporen. [pomanjkljivo]
Poda odgovor, ki kaže nepravilno razumevanje besedila, ali neprepričljiv ali
neumesten odgovor.

Koda 9: Ni odgovora.

Tako kot prvi dve vprašanji v tej seriji se tudi to nanaša na shemo poti. Od dija-
kov zahteva, da se osebno opredelijo do teh informacij in svojo izbiro utemelji-
jo z informacijami iz besedila. Ker se morajo pri opredelitvi opreti na obstoje-
če znanje, se to vprašanje uvršča v kategorijo razmišljanja in vrednotenja. Tako
kot pri drugih vprašanjih, pri katerih se morajo dijaki opredeliti, je, v kolikor di-
jaki svojo izbiro utemeljijo z relevantnimi informacijami iz besedila, sprejemljivo
kakršno koli stališče. Vprašanje je bilo srednje težko, saj sta nanj pravilno odgo-
vorili približno dve tretjini dijakov.

127
   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132