Page 126 - Šterman Ivančič, Klaudija, ur. Izhodišča merjenja bralne pismenosti v raziskavi PISA 2012 s primeri nalog. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 6
P. 126
so zapisana takoj za posamezno številko, ne predstavljajo kraja, kjer pohodni-
ki prespijo tisti dan, temveč kraj, kjer so prespali noč pred dnevom, ki ga pred-
stavlja vsaka od številk od 1 do 5. Številni dijaki, ki so izbrali napačni odgovor B,
so v shemi poti locirali številko 2 in domnevali, da krajevno ime, ki se nahaja naj-
bližje tej številki, predstavlja kraj prenočitve na drugi dan trekinga. Ti dijaki niso
v celoti razumeli strukture tega nevezanega besedila. Tovrstno pozorno branje
je zahtevno, vendar gre za pomembno bralno spretnost. To vprašanje izbirnega
tipa ima šest možnih odgovorov; število naravno izhaja iz strukture sheme poti,
ki vključuje šest imen krajev.

8. vprašanje: TREKING PO AFRIKI
Kateri dan trekinga je po tvojem mnenju najtežavnejši? Utemelji svoj odgovor s podatki,
ki jih imaš na voljo.
............................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................

Opredelitev vprašanja na podlagi izhodišč

Bralni kontekst oz. situacija Osebni
Oblika besedila Mešano besedilo
Tip besedila Opis
Bralni vidik Razmišljanje o … in vrednotenje besedila
Namen vprašanja Utemeljiti svoje mnenje ob pomoči podatkov iz opisnega be-
sedila mešane oblike
Oblika vprašanja Vprašanje odprtega tipa

TREKING PO AFRIKI: TOČKOVANJE 8

NAMEN VPRAŠANJA:
Razmišljanje o … in vrednotenje besedila: razmišljanje o vsebini besedila in
vrednotenje le-te.
Utemeljiti svoje mnenje ob pomoči podatkov iz opisnega besedila mešane oblike.

126
   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131