Page 133 - Šterman Ivančič, Klaudija, ur. Izhodišča merjenja bralne pismenosti v raziskavi PISA 2012 s primeri nalog. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 6
P. 133
edelitev vprašanja na podlagi izhodišč

Bralni kontekst oz. situacija Osebni
Oblika besedila Mešano besedilo
Tip besedila Opis
Bralni vidik Iskanje in dostopanje do informacij
Namen vprašanja Prepoznati križišče na zemljevidu, kjer je navedena enako-
vredna informacija
Oblika vprašanja Vprašanje izbirnega tipa

PODZEMNA ŽELEZNICA: TOČKOVANJE 2

Pravilen odgovor
Koda 1: D. Stari breg.
Nepravilen odgovor
Koda 0: Drugi odgovori.
Koda 9: Ni odgovora.

To vprašanje je naslednji primer avtentične naloge. Od dijaka zahteva, da na ze-
mljevidu prepozna specifično pot in s tem določi točko, na kateri je treba za-
menjati progo. Ko dijak pravilno določi dve ključni postaji, upoštevajoč oviro na
krajši poti, pravilno reši nalogo. Vprašanje je v predraziskavi uspešno rešilo več
kot tri četrtine dijakov.

3. vprašanje: PODZEMNA ŽELEZNICA
Nekatere postaje, kot so Tivoli, ZOO in Trg borcev, so označene s sivim krožcem. Kaj
krožci povedo o teh postajah?

.................................................................................................................................................................

133
   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138