Page 71 - Polona Kelava, Neformalno učenje? Kaj je to? Dissertationes 24, Digitalna knjižnica, Pedagoški inštitut 2013
P. 71
ormalno učenje in dialog 71
Non-Formal Learning and Dialogue
Bojan Žalec
Povzetek
Članek ima štiri glavne dele. V prvem avtor analizira pojma učenje in izobraževanje
ter njune oblike. Osrednji del drugega dela je namenjen analizi razlik med neformal-
nim in formalnim učenjem glede na možnosti dialoga. V tretjem delu avtor obravna-
va glavne (sodobne) teorije učenja, ki so še posebno pomembne za razumevanje nara-
ve in pomena neformalnega učenja ter pomena sodelovanja, skupnosti, prakse ter di-
aloga za učenje. V tem sklopu predstavi družbeno, situacijsko in »terensko« teorijo
učenja kot teorije, ki podpirajo to trditev. Osrednja tema četrtega razdelka je dialo-
ško raziskovanje. Celoten članek prežema prepričanje o pomenu konstruktivistične
ga pristopa k in v učenju, še posebno pristopa, ki ga je utemeljil Vigotski. Glavne pr-
vine referenčnega okvira pričujoče razprave tvorijo dela Vigotskega in drugih kon-
struktivistov (npr. Piageta, Freireja), od sodobnejših raziskovalcev pa Doris Ash in
Gordona Wellsa (dialoško raziskovanje) ter Marka K. Smitha in Daniela Schuguren-
skega (teorija situacijskega (priložnostnega) učenja). Pojmovna razjasnjevanja v pr-
vem razdelku veliko dolgujejo D. W. Livingstonu. Rdečo nit članka predstavlja po-
jasnjevanje in dokazovanje velikega pomena neformalnega učenja in izrednega po-
mena dialoga za učenje. Glavni izvirni prispevek te razprave je ugotovitev predno-
sti neformalnega učenja (v primerjavi s formalnim) za omogočanje in spodbujanje
dialoga.
Ključne besede: učenje, konstruktivistični model učenja, izobraževanje, neformalno
učenje, priložnostno učenje, dialog, dialoško raziskovanje
Abstract
The present essay consists of four main parts. In the first part, the author analyses
concepts of learning and education and their forms. The central subject of the se-
cond part is the differences between non-formal and formal learning in terms of the
Non-Formal Learning and Dialogue
Bojan Žalec
Povzetek
Članek ima štiri glavne dele. V prvem avtor analizira pojma učenje in izobraževanje
ter njune oblike. Osrednji del drugega dela je namenjen analizi razlik med neformal-
nim in formalnim učenjem glede na možnosti dialoga. V tretjem delu avtor obravna-
va glavne (sodobne) teorije učenja, ki so še posebno pomembne za razumevanje nara-
ve in pomena neformalnega učenja ter pomena sodelovanja, skupnosti, prakse ter di-
aloga za učenje. V tem sklopu predstavi družbeno, situacijsko in »terensko« teorijo
učenja kot teorije, ki podpirajo to trditev. Osrednja tema četrtega razdelka je dialo-
ško raziskovanje. Celoten članek prežema prepričanje o pomenu konstruktivistične
ga pristopa k in v učenju, še posebno pristopa, ki ga je utemeljil Vigotski. Glavne pr-
vine referenčnega okvira pričujoče razprave tvorijo dela Vigotskega in drugih kon-
struktivistov (npr. Piageta, Freireja), od sodobnejših raziskovalcev pa Doris Ash in
Gordona Wellsa (dialoško raziskovanje) ter Marka K. Smitha in Daniela Schuguren-
skega (teorija situacijskega (priložnostnega) učenja). Pojmovna razjasnjevanja v pr-
vem razdelku veliko dolgujejo D. W. Livingstonu. Rdečo nit članka predstavlja po-
jasnjevanje in dokazovanje velikega pomena neformalnega učenja in izrednega po-
mena dialoga za učenje. Glavni izvirni prispevek te razprave je ugotovitev predno-
sti neformalnega učenja (v primerjavi s formalnim) za omogočanje in spodbujanje
dialoga.
Ključne besede: učenje, konstruktivistični model učenja, izobraževanje, neformalno
učenje, priložnostno učenje, dialog, dialoško raziskovanje
Abstract
The present essay consists of four main parts. In the first part, the author analyses
concepts of learning and education and their forms. The central subject of the se-
cond part is the differences between non-formal and formal learning in terms of the