Page 276 - Polona Kelava, Neformalno učenje? Kaj je to? Dissertationes 24, Digitalna knjižnica, Pedagoški inštitut 2013
P. 276
Neformalno učenje? Kaj je to?
ki v besedilu), bi lahko ta oseba s pristopitvijo k priznavanju neformalno
pridobljenega znanja le izboljšala svoj družbeni položaj. Ne le, da bi pri-
znano znanje uveljavljala na trgu dela in imela s tem določeno prednost
pri zaposlovanju, napredovanju na odgovornejša delovna mesta, s čimer
bi pridobila tudi samozavest, temveč bi zaradi vseh ugodnosti, ki bi sle-
dile zaradi dokaj enostavne certifikacije (v primerjavi z zahtevnejšo ude-
ležbo v kateri od oblik izobraževanja), lahko dobila motivacijo za nadalj-
njo udeležbo v izobraževanju, za vključevanje tudi v krajše neformalne
oblike izobraževanja ali za dokončanje opuščenega formalnega izobra-
ževanja in jasno identifikacijo ciljev v zvezi z izobraževanjem, kar bi vse
lahko pomagalo izboljšati položaj tega posameznika v družbi.
Cilj naj postane iskanje poti in načinov, da priznavanje neformalno
pridobljenega znanja postane orodje v rokah posameznikov, ki si s tem
lahko izboljšajo svoj socialni položaj.
Literatura
Bjørnåvold, J. (1997). Ermittlung und Validierung von früher bzw.
nicht formell erworbenen Kenntnissen: Erfahrungen, Innovatio-
nen, Probleme: Diskussionspapier = Identification and validation
of prior and non-formal learning: experiences, innovations and di-
lemmas: discussion paper = Identification et validation des acquis
antérieurs et/ou non-formels: expériences, innovations et problèmes:
document de discussion. Zbirka: CEDEFOP panorama. Thessalo-
niki: CEDEFOP.
Bjørnåvold, J. (2000). Making learning visible. Identification, assessment
and recognition of non-formal learning in Europe. Thessaloniki: CE-
DEFOP.
Bjørnåvold, J. (2002). Identification, assessment and recognition of
non-formal learning: European tendencies. V: Agora 5. Identifica-
tion, evaluation and recognition of non-formal learning: Thessaloni-
ki, 15 and 16 March 1999. Fries Guggenheim, E. (ed.) Zbirka: CE-
DEFOP Panorama. Luxembourg: Office for Official Publications
of the European Communities, 9–32.
Bourdieu, P. (1998/2006a). Bistvo neoliberalizma. Ta uresničujoča se
utopija neomejene eksploatacije. V: Bourdieu, P., Wacquant, L.
(eds.). Načela za refleksivno družbeno znanost in kritično preučeva-
nje simbolnih dominacij (Zbirka: Knjižnica Annales Majora.) Ko-
per: Univerza na Primorskem, Znanstveno-raziskovalno središče,
Založba Annales: Zgodovinsko društvo za južno Primorsko.
ki v besedilu), bi lahko ta oseba s pristopitvijo k priznavanju neformalno
pridobljenega znanja le izboljšala svoj družbeni položaj. Ne le, da bi pri-
znano znanje uveljavljala na trgu dela in imela s tem določeno prednost
pri zaposlovanju, napredovanju na odgovornejša delovna mesta, s čimer
bi pridobila tudi samozavest, temveč bi zaradi vseh ugodnosti, ki bi sle-
dile zaradi dokaj enostavne certifikacije (v primerjavi z zahtevnejšo ude-
ležbo v kateri od oblik izobraževanja), lahko dobila motivacijo za nadalj-
njo udeležbo v izobraževanju, za vključevanje tudi v krajše neformalne
oblike izobraževanja ali za dokončanje opuščenega formalnega izobra-
ževanja in jasno identifikacijo ciljev v zvezi z izobraževanjem, kar bi vse
lahko pomagalo izboljšati položaj tega posameznika v družbi.
Cilj naj postane iskanje poti in načinov, da priznavanje neformalno
pridobljenega znanja postane orodje v rokah posameznikov, ki si s tem
lahko izboljšajo svoj socialni položaj.
Literatura
Bjørnåvold, J. (1997). Ermittlung und Validierung von früher bzw.
nicht formell erworbenen Kenntnissen: Erfahrungen, Innovatio-
nen, Probleme: Diskussionspapier = Identification and validation
of prior and non-formal learning: experiences, innovations and di-
lemmas: discussion paper = Identification et validation des acquis
antérieurs et/ou non-formels: expériences, innovations et problèmes:
document de discussion. Zbirka: CEDEFOP panorama. Thessalo-
niki: CEDEFOP.
Bjørnåvold, J. (2000). Making learning visible. Identification, assessment
and recognition of non-formal learning in Europe. Thessaloniki: CE-
DEFOP.
Bjørnåvold, J. (2002). Identification, assessment and recognition of
non-formal learning: European tendencies. V: Agora 5. Identifica-
tion, evaluation and recognition of non-formal learning: Thessaloni-
ki, 15 and 16 March 1999. Fries Guggenheim, E. (ed.) Zbirka: CE-
DEFOP Panorama. Luxembourg: Office for Official Publications
of the European Communities, 9–32.
Bourdieu, P. (1998/2006a). Bistvo neoliberalizma. Ta uresničujoča se
utopija neomejene eksploatacije. V: Bourdieu, P., Wacquant, L.
(eds.). Načela za refleksivno družbeno znanost in kritično preučeva-
nje simbolnih dominacij (Zbirka: Knjižnica Annales Majora.) Ko-
per: Univerza na Primorskem, Znanstveno-raziskovalno središče,
Založba Annales: Zgodovinsko društvo za južno Primorsko.