Page 227 - Polona Kelava, Neformalno učenje? Kaj je to? Dissertationes 24, Digitalna knjižnica, Pedagoški inštitut 2013
P. 227
ormalno pridobljeno znanje in 227  
njegovo priznavanje v predpisih in
priporočilih
Non-Formal Knowledge and Its
Recognition in Regulations and
Recommendations

Polona Kelava

Povzetek

»Domet« neformalnega znanja je zelo širok in njegov spekter bodo vsaj delno po-
skušali pokriti drugi deli te monografije. V tem prispevku pa se bomo omejili na tes­
no povezanost neformalnega znanja s poklicnim in strokovnim izobraževanjem, ki
jo je pri govoru o neformalnem znanju težko spregledati. Omejili se bomo – še ožje
– na priznavanje neformalno pridobljenega znanja, ki pa se skoraj izključno uporablja
v poklicnem in strokovnem izobraževanju oz. za potrebe dela.
Področje priznavanja neformalno pridobljenega znanja se pri nas razvija; deloma ga
naslavljajo nacionalne poklicne kvalifikacije (Slovenia, 2010; NPK, 2011; CPI, 2007),
vendar ponuja tudi mnogo širše možnosti (Analiza …, 2010; Kelava, 2012). Zaradi
tega bomo pripravili pregled, kako je to področje urejeno oz. predvideno v predpisih
in priporočilih tako Slovenije kot Evropske unije. Ugotavljali bomo, kje so priložno-
sti za razširitev priznavanja neformalno pridobljenega znanja onkraj zgolj interesov
delodajalcev (v nasprotju z interesi in koristmi, ki jih od tega utegne imeti posame-
znik) (Bourdieu, 1998/2006a), ter s tem skušali najti poti, kjer bi lahko morebiti tudi
priznavanje neformalno pridobljenega znanja vsaj nekoliko izgubilo svoj neoliberali-
stični (Chomsky, 1999/2005; Laval, 2003/2005; MacPhail, 2008) »ton«.
Ključne besede: neformalno znanje, priznavanje neformalno pridobljenega znanja,
poklicno in strokovno izobraževanje, izobraževanje odraslih, neoliberalizem

Abstract

The “range” of non-formal and informal knowledge is very broad and its spectrum
will be at least partially covered in other parts of this monograph. In this paper, the
focus will be on the close connection between non-formal learning in vocational
education and training, which is impossible to ignore when non-formal knowledge
   222   223   224   225   226   227   228   229   230   231   232