Page 223 - Polona Kelava, Neformalno učenje? Kaj je to? Dissertationes 24, Digitalna knjižnica, Pedagoški inštitut 2013
P. 223
težave pri priznavanju neformalnega izobraževanja
in priložnostnega učenja v sloveniji ... 223

gurno pa bi povečano povpraševanje po priznavanju predhodnega zna-
nja dodatno spodbudilo potrebo po reševanju vprašanj na tem področju.

Mogoče bi kot zadnjo oviro omenili predstave o tem, kaj je učenje
ter kako in kje se (tudi) razvijajo znanje in spretnosti. Vsi akterji na po-
dročju izobraževanja bi morali sprejeti, da lahko znanje pridobivamo v
različnih okoljih, od teh je formalno (šolsko) okolje le eno od njih. Ob
tem se lahko dotaknemo tudi širšega problema priznavanja predhodno
pridobljenega znanja, ki že presega šolsko področje in zadeva tudi delo-
dajalce, ki še vedno izbirajo delavce predvsem na temelju potrdil in di-
plom, ki jih izdajajo šole. Bi bilo smiselno v prihodnosti postopke pri-
znavanja predhodno pridobljenega neformalnega izobraževanja ali pri-
ložnostnega učenja uvajati tudi v ta okolja?

Literatura

Faure, E. et al. (1972). Learning to be – The world of education today and
tomorrow. Paris: Unesco.

Hawley, J., Otero, M. S., in Duchemin, C. (2010). Further Measures
to Implement the Action Plan on Adult Learning, Lot 1 – Updat-
ing the Existing Inventory on Validation of Nonformal and Infor-
mal Learning. Final Report. GHK, Directorate-General for Edu-
cation and Culture. http://ec.europa.eu/education/more-informa-
tion/doc/2010/inventor y _en.pdf

Hozjan, D. (2010). Sistemski vidiki priznavanja neformalnega in
priložnostnega učenja. Koper: Univerza na Primorskem, Fakulteta
za management.

Ivančič, A., Mirčeva, J., in Mohorčič Špolar, V. A. (2008). Udeležba
zaposlenih iz malih in srednje velikih podjetjih v formalnem
izobraževanju. Projekt: Prispevek izobraževalnega sistema na poti
v evropsko družbo vseživljenjskega učenja (LLL2010). Podprojekt 4.
Ljubljana: Andragoški center Slovenije.

Ivančič, A., Mohorčič, S. V. A., Vrečer, N., Svetina, M., Pavlin, S., Sve-
tlik, I., Šlander, V., Sitar, M. (2007). Priznavanje neformalne-
ga in priložnostnega učenja: Aktivnost OECD 2006–2007: na-
cionalno poročilo za Slovenijo. Ljubljana: Center RS za poklicno
izobraževanje. http://www.cpi.si/files/userfiles//Datoteke/Novi-
ce/OECD_slo.pdf (24. 2. 2011).

Kelava, P. (2012). Kompetence in kvalifikacije z vidika potrjevanja nefor-
malno pridobljenega znanja in socialne razslojenosti: doktorska diser-
tacija. Ljubljana: samozaložba.
   218   219   220   221   222   223   224   225   226   227   228