Page 241 - Vesna Pobežin (ur.), Drugo pedagoškega diskurza, Dissertationes 23, Digitalna knjižnica, Pedagoški inštitut 2013
P. 241
ura pisanja, ura računanja in ura ovac
– kaj pomeni biti intelektualec? 241

acije pripovedi o Prometeju. Sledeč prvi, klasični, ga Bogovi zaradi izda-
je prikujejo na Kavkaz, kjer mu orli vsak dan žrejo njegova vedno rasto-
ča jetra. Po drugi se Prometej zaradi neznosne kljuvajoče bolečine sčaso-
ma potisne v skalo ter postane z njo eno. V tretji različici se po tisočle-
tjih pozabi na njegovo izdajo, »Bogovi pozabijo, orli, on sam« (Kafka,
1988: 273). S četrto se vsi udeleženci utrudijo neosnovanosti, »Bogovi se
utrudijo, orli se utrudijo, rana se utrujeno zapre. Ostane le še skalno go-
rovje« (Kafka, 1988: 273). Tako kot je Prometej tukaj parabola o inter-
pretaciji, ki se sama izčrpa, je intelektualec parabola o izobraževanju. Z
realizacijo ideje o splošni omiki namreč ne izčrpamo samo te ideje, tem-
več tudi njenega nosilca.

Literatura

Burbank, J. (1986). Intellegentsia and Revolution: Russian Views of
Bolshevism, 1917–1922, Oxford: Oxford University Press.

David-Fox, M. (1997). Revolution of the Mind: Higher Learning
Among the Bolsheviks, 1918–1929, New York: Cornell University Press.

Deleuze, G. (2004). Desert Islands and Other Texts, Los Angeles:
Semiotext(e).

Dolar, M. (1991). The Legacy of the Enlightenment: Foucault and
Lacan. New Formations, 1991/14, 43–56.

Dolar, M. (2010). O skoposti in o nekaterih z njo povezanih rečeh:
tema in variacije, Ljubljana: Društvo za teoretsko psihoanalizo.

Fichte, J. G. (1984). Izbrani spisi, Ljubljana: Slovenska matica.
Fitzpatrick, S. (1979). Education and Social Mobility in the Soviet
Union 1921–1934, Cambridge: Cambridge University Press.
Foucault, M. (2008). Vednost – oblast – subjekt, Ljubljana: Založ-
ba Krtina.
Hesiod (2005). Theogonie, Stuttgart: Philipp Reclam.
Kafka, F. (1988). The Complete Stories by Franz Kafka, New York:
Schocken Books.
Lacan, J. (2008). Hrbtna stran psihoanalize, Ljubljana: Društvo za
teoretsko psihoanalizo.
Milner, J. C. (1984). De l‘École, Paris: Éditions du Seuil.
Ognev, N. (1987). Das Tagebuch des Schülers Kostja Rjabzew, Berlin:
Verlag Kultur und Fortschritt.
Stalin, J. V. (1954). Works: Volume 13, Moscow: Foreign Languages
Publishing House.
Trotsky, L. The New Course. http://www.marxists.org/archive/trot-
sky/1923/newcourse/x01.htm (10. 2. 2013)
   236   237   238   239   240   241   242   243   244   245   246