Page 132 - Marjan Šimenc (ur.), Razvoj državljanske vzgoje v Republiki Sloveniji, Dissertationes 22, Digitalna knjižnica, Pedagoški inštitut 2012
P. 132
 Razvoj državljanske vzgoje v Republiki Sloveniji

ICCS 2009 Učni načrt 1999 Učni načrt 2011

CI127M1: 17,8 % pravilnih od- Poklic in delo (možna implicitna Finance, delo in gospodarstvo:
govorov. Fokus: značilnost tržnega referenca). Kapital in kapitalizem.*
gospodarstva.

# Naloga odprtega tipa. Popolnoma pravilni odgovor je priznan, če učenec
izbere dva različna argumenta.
## Naloga odprtega tipa.
### Poimenovanje vsebine je v tem delu lahko zavajajoče (če mislimo na pred-
stavljeno analizo), zato je potrebno pogledati tudi operativne cilje, ki se nana-
šajo na to vsebino.

Sklep
Učni načrt iz leta 2011 se vsebinsko bolj sklada s kognitivnim delom
mednarodnega vprašalnika ICCS 2009. Sicer bi bilo v določenih delih
UN iz leta 1999 možno vzpostaviti (implicitno) referenco na vsebinsko
področje, vendar slednja ni izpostavljena. V določenih delih smo pripi-
sali tudi možno implicitno referenco, kar pomeni, da bi bilo učni načrt
mogoče smiselno nadgraditi prav v izpostavljenih vsebinskih sklopih, s
čimer bi dosegli večjo pokritost vsebin med učnim načrtom in kognitiv-
nim delom vprašalnika ICCS.

Analiza pokritosti vsebin učnega načrta DDVE 2011 in evropskega (regionalnega)
modula ICCS 2009
Pri analizi pokritosti vsebin učnega načrta DDVE 2011 in evropske-
ga modula ICCS 2009 smo se osredotočili le na kognitivni del vprašalni-
ka. Za analizo je evropski modul posebej zanimiv tudi zato, ker se tema
EU pojavi šele v učnem načrtu iz leta 2011. Izbirni del učnega načrta iz
leta 1999 sicer predvideva temo Združena Evropa – starajoča se Evropa,
vendar se slednje nujno ne nanaša na EU.14 Prav tako učni načrt v svo-
jem obveznem delu, v sklopu Življenje v skupnosti: narod država, operi-
ra s terminom povezujoče se Evrope, vendar slednje eksplicitno ne refe-
rira na EU.
Tema EU se v novem učnem načrtu pojavlja tako v 7. kot v 8. razre-
du. Najprej v poglavju Skupnost državljanov RS, v okviru naslednjih ob-
veznih vsebin: Evropska unija: njen nastanek in širitev (kjer bi naj učen-
ci spoznali osnovna etična, politična, kulturna in ekonomska načela, na

14 Zagotovo se nanaša na integracijske procese, ki so potekali na tem geografskem področju, ne pa nuj-
no tudi na politično integracijo oziroma na oblikovanje (končne) politične podobe EU. O EU v da-
našnjem pomenu besede govorimo namreč šele od maastrichtske pogodbe naprej (iz začetka 90.
let). Seveda je zgodovina nastanka EU mnogo daljša, a ta se v večji meri osredotoča na gospodarsko
povezovanje držav. Tega razlikovanja pa iz učnega načrta iz leta 1999 ni mogoče razbrati.
   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137