Page 128 - Marjan Šimenc (ur.), Razvoj državljanske vzgoje v Republiki Sloveniji, Dissertationes 22, Digitalna knjižnica, Pedagoški inštitut 2012
P. 128
 Razvoj državljanske vzgoje v Republiki Sloveniji

organizacij. Vsebina eden od ključnih elementov politične pismenosti,
poudarjen nadnacionalni aspekt.

4. Globalna skupnost
Pojem globalizacije. Glavni problemi človeštva in možnosti njihove-
ga reševanja. Poudarjen nadnacionalni oziroma svetovni aspekt.
Primerjava učnih načrtov iz leta 1999 in 2011, urejena v tabelarično
obliko, nazorno pokaže nekatere tematske premestitve, torej premikanje
tem iz 7. v 8. razred in obratno. Pomemben je predvsem premik sezna-
njanja z osnovnimi termini politične pismenosti v 7. razred, medtem ko
so v 8. razredu ti termini obravnavani v kontekstu konkretnih državnih
institucij Slovenije in Evropske unije. Premik je viden predvsem kot raz-
pršitev tem iz poglavja Urejanje skupnih zadev: vprašanja demokracije v
učnem načrtu iz leta 1999. V manjši meri so bile razpršene teme poglavja
Življenje v skupnosti, narod, država. Pouk o verstvih je v novem UN v 7.
razredu, vsebine o javnosti, javni razpravi in medijih pa v 8.
Vsebin o družini je ostalo zgolj za vzorec, za državljansko vzgojo re-
levantne vsebine poglavja o vzornikih in avtoritetah so umeščene na
ustrezna mesta, podobno velja za vsebino medkulturnega dialoga, ki je
v UN iz leta 1999 umeščena v poglavje Generacije in kulture. Poglavji o
sporazumevanju in medijih sta skrčeni in osredotočeni na politični kon-
tekst, umeščeni razred kasneje in v poglavje o delovanju demokratične-
ga sistema.
   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133