Page 130 - Marjan Šimenc (ur.), Razvoj državljanske vzgoje v Republiki Sloveniji, Dissertationes 22, Digitalna knjižnica, Pedagoški inštitut 2012
P. 130
 Razvoj državljanske vzgoje v Republiki Sloveniji

Državljanska (in domovinska) vzgoja ter etika in
kognitivni del vprašalnika ICCS 2009

Primerjava med učnim načrtom za državljansko vzgojo in etiko iz
leta 1999 in načrtom za državljansko in domovinsko vzgojo ter etiko iz
leta 2011, glede na pokritost vsebin mednarodne študije ICCS 2009, te-
melji na analizi prekritosti vsebin (natančneje, pogledali smo vsebinsko
ujemanje teh dveh učnih načrtov z nalogami, ki jih je preverjala med-
narodna študija o državljanski vzgoji). V nadaljevanju se bomo, na tej
podlagi, osredotočili tudi na nekaj empiričnih podatkov iz kognitivne-
ga dela vprašalnika. Pri tem nam ne gre za to, da bi učni načrt prilagaja-
li mednarodni raziskavi in tako poskušali doseči boljše uspehe učencev
v prihodnje. Raziskava vključuje nekatera temeljna znanja, ki so posta-
la temeljna, ne glede na to, ali so vključena v raziskavo ali ne. Raziskava
pa nam omogoči, da dobimo vpogled, ali je to osnovno znanje tudi tisto
minimalno znanje, ki ga imajo vsi slovenski učenci. Izkaže se, da temu
ni tako.

Iz analize pokritosti vsebin (obeh učnih načrtov ter mednarodne-
ga testa znanja ICCS) in predhodne vsebinske primerjave učnih načrtov
je mogoče soditi o relativno visokem vsebinskem ujemanju (med tremi
analiziranimi dokumenti). Pa si v nadaljevanju natančneje oglejmo ne-
kaj empiričnih podatkov, predvsem rezultatov nalog, kjer so naši učenci
pokazali nekoliko šibkejše znanje.

Kognitivni del vprašalnika ICCS 2009 je obsegal 80 nalog (natanč-
neje vprašanj, kajti določene naloge so bile sestavljene iz več vprašanj).12
Rezultati trinajstih nalog so bili takšni, da je manj kot 50 % učencev na-
nje odgovorilo pravilno; slednje si oglejmo nekoliko natančneje (v smi-
slu reference na predlagane vsebine iz obeh učnih načrtov). Učni načrt
(s predlaganimi vsebinami), ki bolje pokriva vsebino, je označen z zvez-
dico.13

Tabela: Primerjava nalog ICCS 2009.

ICCS 2009 Učni načrt 1999 Učni načrt 2011
C12MOM1: le 41,4 % učencev
je na nalogo odgovorilo pravil- Mediji (občila) in informacije: Vse- Demokracija od blizu: Pluralnost
no. Fokus: mediji predstavljajo bina – javno mnenje in mediji; medijev*
različna mnenja Vloga medijev.

12 V nadaljevanju bomo za slednje vseeno uporabili izraz naloga.

13 Tabela in del pojasnjevalnega besedila je bila ponatisjena v Klemenčič, E., Štremfel, U. Nacionalna in
mednarodna perspektiva izobraževanja za državljanstvo v multikulturni družbi. Ljubljana: Založba ZRC,
ZRC SAZU, 2011.
   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135