Page 126 - Marjan Šimenc (ur.), Razvoj državljanske vzgoje v Republiki Sloveniji, Dissertationes 22, Digitalna knjižnica, Pedagoški inštitut 2012
P. 126
 Razvoj državljanske vzgoje v Republiki Sloveniji

ravnanje z živalmi. Takšna raba ponovno kaže na konceptualno nedore-
čenost učnega načrta.

Splošna ugotovitev
Ob pojmovnih nedorečenostih, ki smo jo prikazali zgoraj, lahko
na učni načrt iz leta 2008 apliciramo podobno kritiko kot na njegove-
ga predhodnika. Ključne teme politične pismenosti so tudi tukaj obrav-
navane šele v 8. razredu, medtem ko so predmet obravnave v 7. razredu
zgolj človekove pravice. Ob tem so iz učnega načrta povsem izpadle go-
spodarske teme.

Učni načrt DDVE 2011

V letu 2011 je bil v redakciji spremenjenih učnih načrtov iz leta 2008
redigiran tudi učni načrt za Državljansko in domovinsko vzgojo ter eti-
ko. Skupina, ki je redakcijo opravila, ni imela mandata, da bi učni na-
črt napisala na novo, izhajati je morala iz obstoječega predloga. Skupina
je opravila strokovni pregled obstoječega predloga in odpravila nekate-
re strokovne zadrege. Posamezne elemente učnega načrta (cilje, vsebine,
standarde znanja) je poenotila z drugimi učnimi načrti (to je bil eden od
splošnih ciljev redakcije), predvsem pa je vsebinski del učnega načrta fo-
kusirala v ključne teme državljanske vzgoje oziroma v politično pisme-
nost. Poudariti je sicer treba, da je že predlagani učni načrt iz leta 2008
precej zožil nabor vsebin, ki naj bi se poučevale pri državljanske vzgoji,
redakcija pa je še nekoliko zmanjšala pomen tem, ki bolj kot v politično
pismenost sodijo v spoznavanja psihološkega oziroma osebnostnega ra-
zvoja posameznika.

Tabela: Poglavja državljanske in domovinske vzgoje ter etike, učni načrt
2011.

7. razred 8. razred
Posameznik, skupnost, država Demokracija od blizu
Skupnost državljanov Republike Slovenije Finance, delo in gospodarstvo
RS je utemeljena na človekovih pravicah Slovenija, Evropska unija, svet
Verovanje, verstva, država Globalna skupnost

Izbirne vsebine učnega načrta so opredeljene znotraj posameznih
poglavij in vsebinsko tudi sodijo v ta poglavja. Tako izbirne kot obvezne
teme so opredeljene s kratkim opisom vsebine in navedenimi operativni-
mi cilji pouka. V splošnem se je število poglavij zmanjšalo, predvsem pa
   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131