Page 17 - Darko Štrajn, Umetnost v realnosti, Dissertationes 18
P. 17
etski epistemološki prelom in množična kultura
Benjaminovo pojmovanje množične kul- ❙1
ture, kakor ga lahko razberemo iz obravna- Walter Benjamin (1892–1940).
vanega teksta, nasproti zunanjemu pogle-
du postavlja notranje dešifriranje mehaniz-
mov množične kulture, analizo njene eko-
nomske in historične profiliranost in seve-
da zelo pomenljivo obravnavo transforma-
cij njenih estetskih elementov. Pri tem pa
se Benjaminov diskurz ne strukturira na
podlagi kake hipoteze o preglednosti ce-
lote množične kulture, ampak jo obravna-
va skozi določitve njenih partikularnih ele-
mentov, ki jih teoretsko zapopada s stali-
šča emancipacijskega interesa. Tako je to-
rej Benjamin hkrati v svojem diskurzu im-
plicitno določil mesto, s katerega se njegov
diskurz izreka; torej tisto mesto, ki je loci-
rano v središču predmeta obravnave in je
po njem vzvratno določeno. Popolnoma v
skladu s tem je tudi to, da besedilo zrcali
konkretne zgodovinske kontroverze, ki so
se izoblikovale v tridesetih letih 20. stole-
Benjaminovo pojmovanje množične kul- ❙1
ture, kakor ga lahko razberemo iz obravna- Walter Benjamin (1892–1940).
vanega teksta, nasproti zunanjemu pogle-
du postavlja notranje dešifriranje mehaniz-
mov množične kulture, analizo njene eko-
nomske in historične profiliranost in seve-
da zelo pomenljivo obravnavo transforma-
cij njenih estetskih elementov. Pri tem pa
se Benjaminov diskurz ne strukturira na
podlagi kake hipoteze o preglednosti ce-
lote množične kulture, ampak jo obravna-
va skozi določitve njenih partikularnih ele-
mentov, ki jih teoretsko zapopada s stali-
šča emancipacijskega interesa. Tako je to-
rej Benjamin hkrati v svojem diskurzu im-
plicitno določil mesto, s katerega se njegov
diskurz izreka; torej tisto mesto, ki je loci-
rano v središču predmeta obravnave in je
po njem vzvratno določeno. Popolnoma v
skladu s tem je tudi to, da besedilo zrcali
konkretne zgodovinske kontroverze, ki so
se izoblikovale v tridesetih letih 20. stole-