Page 226 - Jonatan Vinkler, Uporniki, "hudi farji" in Hudičevi soldatje, Dissertationes 17
P. 226
Uporniki, »hudi farji« in Hudičevi soldatje
❙ 153 Zato zavrača bogoslužno prakso prekr-
V Trubarjevih kancionalih se ščevalcev:
pojavljajo tudi prepesnitve del
Johannesa Zwicka. Slednje je »Mi zamečuiemo inu ferdamnuiemo te
za razmerje slovenske protes- bidertaufferie, kir ta otroči kerst zame-
tantske reformacije do evrop- čuio inu pravio, de nei prov, de se ty otro-
skih tokov te velike verske re- ci kersčuio. Inu kir pravio, de ty otroci
forme še posebej pomenljivo, prez kersta inu ty, kir ne so v ti kersčanski
kajti Zwick je bil izdajatelj prve cerqvi, so izveličani.«175
švicarske protestantske pesma- Svoj censeo o prekrščevalcih je Trubar
rice (Zürich 1536) in tudi si- izrekel v Cerkovni ordningi, kjer je v mar-
cer spreten avtor. Na sliki je re- ginalijo postavil naslednje: »Bidertauffery
produkcija naslovne strani nje- so eni nevučeni, nezastopni v tim S. pysmu
gove »otročje biblije« Das Vat- ludy, suseb v tim, kir se druguč kersčuio,
ter vnser in frag vnd gebätts wyß
für jung vnnd einfaltig (Konstanz
ok. 1535). Trubarjev eklektični
odnos do različnih virov refor-
macijskega slovstva kaže ugle-
dovati znotraj reformatorje-
ve želje, dati Slovencem koli-
kor moči celovit, jezikovno ra-
zumljiv in knjižno dosegljiv re-
pertorij osnovnih knjig »prave,
stare vere krščanske«. Pri tem
se Trubar ni dal prestrašiti niti
zlobnim natolcevanjem, ki so
sprožala dvom o njegovi pro-
testantski pravovernosti, kot o
tem pripoveduje v predgovoru
v Register und summaricher Inhalt
(1561; prim. Zbrana dela Primo-
ža Trubarja XI, 345–348).
175 N. m.
❙ 153 Zato zavrača bogoslužno prakso prekr-
V Trubarjevih kancionalih se ščevalcev:
pojavljajo tudi prepesnitve del
Johannesa Zwicka. Slednje je »Mi zamečuiemo inu ferdamnuiemo te
za razmerje slovenske protes- bidertaufferie, kir ta otroči kerst zame-
tantske reformacije do evrop- čuio inu pravio, de nei prov, de se ty otro-
skih tokov te velike verske re- ci kersčuio. Inu kir pravio, de ty otroci
forme še posebej pomenljivo, prez kersta inu ty, kir ne so v ti kersčanski
kajti Zwick je bil izdajatelj prve cerqvi, so izveličani.«175
švicarske protestantske pesma- Svoj censeo o prekrščevalcih je Trubar
rice (Zürich 1536) in tudi si- izrekel v Cerkovni ordningi, kjer je v mar-
cer spreten avtor. Na sliki je re- ginalijo postavil naslednje: »Bidertauffery
produkcija naslovne strani nje- so eni nevučeni, nezastopni v tim S. pysmu
gove »otročje biblije« Das Vat- ludy, suseb v tim, kir se druguč kersčuio,
ter vnser in frag vnd gebätts wyß
für jung vnnd einfaltig (Konstanz
ok. 1535). Trubarjev eklektični
odnos do različnih virov refor-
macijskega slovstva kaže ugle-
dovati znotraj reformatorje-
ve želje, dati Slovencem koli-
kor moči celovit, jezikovno ra-
zumljiv in knjižno dosegljiv re-
pertorij osnovnih knjig »prave,
stare vere krščanske«. Pri tem
se Trubar ni dal prestrašiti niti
zlobnim natolcevanjem, ki so
sprožala dvom o njegovi pro-
testantski pravovernosti, kot o
tem pripoveduje v predgovoru
v Register und summaricher Inhalt
(1561; prim. Zbrana dela Primo-
ža Trubarja XI, 345–348).
175 N. m.