Page 207 - Alenka Gril in Asja Videčnik, Oblikovanje državljanske identitete mladih v šoli, Digitalna knjižnica, Documenta 3
P. 207
družbenih razmerij v slovenskem kulturnem kontekstu. V tem okviru smo si zastavili
tri vprašanja: 1. kakšna so stališča mladostnikov do različnih družbenih skupin in med-
kulturnih odnosov, 2. kakšno vlogo ima šola na oblikovanje teh stališč, 3. kako na social-
na stališča mladostnikov vplivajo njihove razvijajoče se državljanske kompetence?

V prvem delu pričujoče monografije predstavljamo izsledke o razvoju narodnostne
identitete mladostnikov, njihovih socialnih in medkulturnih stališč, zaznavanju diskri-
minacije v šoli ter stališčih učiteljev do medkulturnega izobraževanja in prakse vključeva-
nja medkulturnih vsebin pri pouku. Drugi del je namenjen predstavitvi izsledkov o uče-
nju aktivnega državljanstva v šoli. V njem so rezultati analiz stališč učiteljev do spodbu-
janja aktivnega državljanstva v šoli, o zaznavanju participativne kulture šole in razredne
klime med učitelji in učenci, vključevanju učencev pri pouku, njihovem razumevanju pro-
cesov odločanja ter zaznanih lastnih kompetencah in izkušnjah javnega delovanja. V tre-
tjem delu poročamo o rezultatih analiz povezanosti med participatornimi praksami v šoli
in medkulturnih stališčih mladostnikov, na podlagi katerih smo skušali odgovoriti na za-
stavljeno temeljno raziskovalno vprašanje o spodbujanju aktivnega državljanstva in multi-
kulturnosti v šoli oz. o vlogi šole pri oblikovanju državljanske identitete mladih.


   202   203   204   205   206   207   208   209   210   211   212